به کانون ورزشی و پرورشی تن و روان خوش آمدید
   KUNG FU TO'A   -   کونگ فو توآ 
قوی شو به برترین نیروها و تواناترین اندیشه ها
 برای رسیدن به معشوق بایستی عاشق بود
آموزش کونگ فو توآ بوسیله استاد مصطفی جلیل زاده

 

You are here شما اینجا هستید: Forum (3)
میهمانِ, گرامی، خوش آمدید!
نامِ کاربری گذرواژه: به‌خاطر داشته باش

گفتگوی همراهان
(1 ، بازدید کننده) (1) میهمان

نامِ بحث: گفتگوی همراهان

گفتگوی همراهان 9 سال, 11 ماه قبل، #8498

  • Mostafa Jalilzadeh
  • غایب
  • Administrator
  • تعدادِ ارسال‌ها: 1806
  • کارما (امتیازِ ویژه): 150
پدرام جان چقدر خوب میشد که قضاوت در مورد خودت رو می گذاشتی به عهده خود ما .
عزیزم عقیده ات را بدون کنایه بگویی بیشتر به دل خواهد نشست .
تشکر کننده گان: نیماامین, حامدعدالتي, pedram

گفتگوی همراهان 9 سال, 11 ماه قبل، #8499

  • نیماامین
  • غایب
  • Senior Boarder
  • تعدادِ ارسال‌ها: 76
  • کارما (امتیازِ ویژه): 1
چرا گفتین از اومدنتون ناراحت میشیم؟!
تو این تالار شاید هیچ کس به اندازه من استاد جلیلزاده رو ناراحت نکرده اما پرروتر از اونم که برم و دیگه نیام و ایشونم تحمل میکنن!
دوست من هر کسی نظری داره من نظرمو میگم شاید اشتباه باشه اما بهرحال اندیشه و نظرم اینه شمان نظر خودتو داری و دیگران هم...
چیزی که شما گفتی قانون نسبیت هست اما حقیقت فقط یکیه!اگر غیر از این بود دنیا متلاشی میشد!ما جزیی از محیط اطرافیم و هستی تابع یک قانون واحده و راه درست همونیه که هستی رو پایدار قرار داده .راه راست همونه!حق همونه!
حالا من حق رو این بدونم و شما اون بدونین در ماهیت حق تفاوتی ایجاد نمیکنه!ما باید حق در دریابیم!نمیشه حق بسیار باشه حتما باید یکی باشه اگر غیر از این باشه که دیگه فرقی نداره بگیم خوب یا بد بگیم تاریک یا روشن!
لبخند زیباست هیچکس نمیتونه بگه زشته!با حذف بقول شما عرفان توآ توآ رو حفظ نمیکنیم بلکه فقط نابوش میکنیم و چیزی که میمونه فقط یک رقص هست بدون هدف!
اگر عرفا همدیگرو قبول نداشتن بخاطر دید متفاوت بوده نه وجود حقهای مختلف!پس باید خوب دید و درست دید و حقیقت رو دید...
تشکر کننده گان: pedram

گفتگوی همراهان 9 سال, 11 ماه قبل، #8500

  • حسین
  • غایب
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • تعدادِ ارسال‌ها: 374
  • کارما (امتیازِ ویژه): 0
سلام بر استاد ارجمند و نیما و محمد عزیز
نیمای عزیز فقرات نوشتهای شما جای ابهام دارد آیا تفکر کردید که مقصود از این نوشتها چیست
1- فرمودید (کتاب دین اومده اما هرزمان افرادی میان و تفسیرش میکنن و شرح میدن و راه رو به شکلی نوین توضیح میدن و هدف اونها آوردن دین جدید نیست که دین از اول یکی بوده و هست چون خدا یکیست بلکه هدف راهنمایی و راهگشاییست.
یارومه هم برای منو امثال من همین آدم بوده که راه رو برام روشن کرده و گفته مجهول واقعی خود ما هستیم.چیزی که ناشناخته مونده ما هستیم.قدر خود نمیدانیم.مرتبه خود نمیدانیم.مثلا در مورد انسان و شیطان اینجور گفتن که:شيطان گمراهي آدم است از ذات و فطرت آفرينش.
آدم بالاتر از سياست ها و بالاتر از قوانين دنيوي است . آدم كتاب قانون آفرينش خداست و هر آدم صفحه اي از صفحات كتاب قانون آفرينش خداست .حفظ شأن آدم حفظ شأن روان آفرينش است ؛ لذا هر گونه تجاوز به شأن آدم صفت شيطاني است) اگر مقصود شما از افراد آمدند و دین را به شکلی نوین ارائه دادند انبیاء باشند بعد این کلام را چسباندید که یارومه هم برا من و امثال.....کلام شما مفهوم نیست که استاد جلیل زاده در نوشته های قبلی بحث های بین من و آقای پدرام فرمدند کونگ فو توا دین نیست عقیده نیست اگر مقصود انسانیت است که ما هم در بحثهای قبلی به این نکته اشاره داشتیم که راه کونگ فو توا رسیدن به انسانیت است
2- فرمدید (آدم بالاتر از سياست ها و بالاتر از قوانين دنيوي است . آدم كتاب قانون آفرينش خداست و هر آدم صفحه اي از صفحات كتاب قانون آفرينش خداست .حفظ شأن آدم حفظ شأن روان آفرينش است ؛ لذا هر گونه تجاوز به شأن آدم صفت شيطاني است ) مقصود شما از آدم چیست یعنی مکتب انسانیت یعنی دین اگر چیز دیگری است بفرماید اگر عقل آدمی است که خدمت شما عقل آدمی همین عقل های ما خوب این عقول ناقصند مرشد می خواهند و بدون مرشد راه یافتن به کمال میسر نیست چرا که در قرآن ما را در نیل به کمال رسیدن به تمسک جستن به اهلبیت متذکر میکند که به ریسمان الهی چنگ زنید تا به چاه نیافته اید بدون تمسک به اهلبیت پیمودن این راه غیر ممکن است پس یقینا استاد مقصودشان فقط رجوع به عقل خودمان نیست پس اندیشدن فقط نیست خوب من حالت ذن میگیرم و می اندیشم به کجا میرسم ناکجا آباد خوب از خودم چی دارم جسم پوست گوشت و... پس مقصود از تفکر اندیشدن در خود و نیل به کمال داشتن که وجود مقدس پروردگار است من عرف نفسه فقط عرف ربه پس سزوار است خوب در این زمینه تفکر کنید نوشته های قبلی را ملاحظه بفرماید متوجه می شوید
3- فرمودید (من روزه میگیرم نماز میخونم دیگه نمیپرسم آیا یارومه نماز میخوند یا نه!چون چیزی به من داده که بتونم خودم تشخیص بدم که آیا نماز خوندن خوبه یا نه!روزه لازمه یا نه!من رو به آزادی فرامیخونه و آزادی رو آزادانه اندیشیدن و نه دنباله رو اندیشه دیگران رفتن معرفی کرده!
کلام ایشون برام خیلی جالبه و چه زیبا فرمودن که:
انسان آگاه کسیست که به ارزش زنده ماندن و تحرک واقف است!
زندگی رو جوشش اندیشه میدونه و مرگ رو زمانی که نیاندیشیم!
چه بگیم توآ دینیست چه بگیم نیست راه همون راه درسته!
راه در دنیا یکیست و آن راه راستیست....اسمش هرچی که میخواد باشه....)
عارضم خدمتتان انسان آزاد است که بیندیشد و از اندیشها ملاک صحیح را انتخاب کند خوب این هم حرف ماست اما پرسیدن خود نوعی آزادی است چون من در انتخاب عقیده ام آزاد هستم چون می خواهم ملاک صحیح را انتخاب کنم چون اهلبیت می فرمایند عقل هم می فرماید ببینید دینتان را از چه کسی میگیرید زیرهرعلمی که نمی شود سینه زد پس پرسیدن منافاتی با آزادی ندارد این همه مباحث دینی در شبکه ها می شود دین سکولار یا دین اسلامی ضمنا ملاک اگر دین شد شخص در شناحته شدنش با همین مسائل دینی است که آی دینا شخص میرزایی آدم لاآبالی نبودند دارای دین بودند فرد مذهبی بودن چون شعارش همین گر به خود آیی به خدایی رسی پس این فرمایش شما غلط است که ما در تشخیص هویت اشخاص به ملاکها رجوع می کنیم ملاک هم اگر دین باشد که ملاکهایش مشخص است.
بدرود

گفتگوی همراهان 9 سال, 11 ماه قبل، #8501

  • pedram
  • غایب
  • Platinum Boarder
  • تعدادِ ارسال‌ها: 330
  • کارما (امتیازِ ویژه): -1
استاد من منظورم شما نبودید.شما که فقط و فقط لطف میکنید و بس.
جناب نیما تکنیک ها را انقدر دست کم نگیرید .فکر کنم خود شما گفتید که در مایگاه اخر هنر یک توا کار ابداع سه میلیارد و هفتصد میلیون تکنیک است.پس تکنیک در مایگاه اخر هم نقش دارد.من منکر عرفان توا نیستم.مخالف مطرح کردن ان در شرایط کنونی هستم.توا بیشتر از یک ورزش رزمی است ازاین رو باید سبک رزمی توا از عرفان توا جدا شود و جداگانه بحث شود نه تحت نظر فدراسیونها.اینهایی هم که فرمودید جزو اخلاق توا است که خود داستان مفصلی است.ولی میشود همه را تحت رشته های مختلف توا دردانشکده تن و روان درس داد.که اگر مخالفتی با عرفان توا شود به قسمت های دیگر صده وارد نشود.
تشکر کننده گان: نیماامین

گفتگوی همراهان 9 سال, 11 ماه قبل، #8502

  • نیماامین
  • غایب
  • Senior Boarder
  • تعدادِ ارسال‌ها: 76
  • کارما (امتیازِ ویژه): 1
درو برشما دوست عزیز
حسین جان در مورد ذن بحث شد توضیحاتی در مورد ذن توآ آوردم
در مورد این بحث شد که آیا توآ و عرفان و اسلام با هم درارتباط هستن یا توآ صرفا یک ورزش فیزیکی هست که من نظرم این بود که در توآ هیچ مسیله ای نیست که با توآ در ارتباط نباشه چون بنیانگذارش در توضیح ذن توضیح داده و عنوان کرده و هدف توآ رو انسان قرار داده در والاترین مرتبه دانایی و توانایی که همون امر پروردگار هست
بحث شد که قرآن مارو به اندیشیدن امر میکنه و توآ هم راهش راه اندیشه هست و انسان رو آزاد در اندیشیدن و انتخاب راه
ابهام در کجای حرفم بود بگین تا خدمتتون توضیح بدم.
در کل هدفم توضیح کلیتی از چیزیست که من از توآ فهمیدم و همون راه رو میرم و ذهنیتم این بود که جواب سوالات دوستان در خود این توضیحات هست!
در مورد آزادی اندیشیدن که دیگه واضح کلام یارومه رو بیان کردم!
یارومه هم راهی رو نشون داده اما نگفته چشمهارو ببندید و راه برید!و ما حق نداریم بدون اندیشه و بدون درک راهشو درپیش بگیریم چرا که ممکنه اشتباه باشه و ما بخودمون ظلم کنیم!
تشکر کننده گان: حامدعدالتي

گفتگوی همراهان 9 سال, 11 ماه قبل، #8503

  • نیماامین
  • غایب
  • Senior Boarder
  • تعدادِ ارسال‌ها: 76
  • کارما (امتیازِ ویژه): 1
آقا پدرام منم اگه تکنیکهارو دست کم میگرفتم که بیخیالشون میشدم و میچسبیدم به همون فلسفه هاومکتوبات!در توآ جسم رو پایگاه اندیشه خطاب کردن و رسیدگی به این پایگاه وظیفه ماست و همون مثال عقل سالم در بدن سالم در توآ بارها به عناوین مختلف ذکر شده و این تکنیکها بعنوان ایجاد حرارت و پختن فکر که باعث پختگی ما میشه یاد شده و لازم الاجراست!من موافق هردو اینها هستم نه تجزیه.
این نظر منه!
نظر شمام برای من محترم هست.
تشکر کننده گان: pedram
این صفحه در: 0.36 ثانیه ایجاد شده است