• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

Question
(1 viewing) (1) Guest
This is the body and mind forum center

TOPIC: Question

Hi guys :) 12 years, 8 months ago #518

Hi guys im new to this forum,how are you guys doing?

Re: Hi guys :) 12 years, 8 months ago #519

  • Assar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 414
  • Karma: 27
Hi Joshua
We are doing good, do you have any question on related topics?, Topic are in English and Persian which is our native language
.
دگر مرد رهي ميان خون بايد رفت
از پاي فتاده سرنگون بايد رفت
تو پاي به ره بنه دگر هيچ مپرس
خود راه بگويدت كه چون بايد رفت
Last Edit: 12 years, 8 months ago by Mostafa Jalilzadeh.

TO'A Techniques & Related Topics 12 years, 8 months ago #565

TO'A Techniques & Related Topics
The following user(s) said Thank You: Patrizia

Re: TO'A Techniques & Related Topics 12 years, 8 months ago #566

  • Patrizia
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 347
  • Karma: 6
Dear Master Jalilzadeh, thank you.
Ansewering to an hamrah I started a question related on techinque in the wrong section.
This is the topic:

Ciao Fabrizio, é un piacere essere di aiuto in qualche modo, non esiste nessuno di peso in kung fu, esistono solo persone che vogliono crescere.

Come avrai letto girando per il sito avrai notato che ci sono notevoli diversità e scissioni all'interno di quest'arte, pertanto se si vuole imparare lo stile originale del Yaroome Mirzaei è una buona idea per noi in Italia a parere mio riprendere tutto dalla base.
Personalmente ho ripreso dopo 5 anni di pausa, ma forse è stato un bene perché ho trovato tanti tanti infiniti errori che mi sono stati trasmessi e che ora cerco di "ripulire", ed è più facile dimenticare avendo alle spalle una pausa lunga.
Quello che mi ha colpita di più è che TUTTI i movimenti hanno un nome, e che per ogni tecnica di esite la relativa posizione, e non credo che questo sia un caso. Esempio:
yeteh mato- yeteh rato
ohreima keyto- ohreima rato

Se le hai già trovate,quali sono le differenze che hai trovato tu?
-a livello di tecnica
-a livello di katah
-a livello di filosofia


Hello Fabrizio, is a pleasure to be of help in some way, nobody is a burden to anybody in kung fu, there are just people who want to grow.

taking a glance to the site probably you have noticed that there are significant differences and divisions within this art, so if we want to learn the style of the Yaroome Mirzaei , in my opinion it is a good idea for us in Italy to start again from beginning .
Personally, I resumed after 5 years off, but maybe this has been a good thing because I found many many countless mistakes that I have been taught and now I'm trying to "clean up", and it's easier to forget after a long break.
What catched me most is that ALL of the movements have names, and for each technique there is the relative position, and I don't think this is a coincidence. example:
mato-yeteh yeteh rato
ohreima keyto ohreima-rato

If you have already found any, what are the differences you have found?
-at level of technique
-at level katah
-at the level of philosophy

As you can see, there is no burden to anyone, in sharing is growing.You grow, I grow. Master Assar taught me the real meaning of "hamrah" is for the students to be on the same path.
Thanks to all the masters and friends. To'a
The following user(s) said Thank You: Mostafa Jalilzadeh

Re: TO'A Techniques & Related Topics 12 years, 8 months ago #574

  • Patrizia
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 347
  • Karma: 6
Riporto:


Ciao Patrizia,
come ho gia detto sono onorato di essere qui, contento di collaborare con tutti voi, di avere i tuo aiuto e di apprederere il vero kung fu toa, sino ad oggi per me era un qualcosa di astratto.
Si ho visto tutte le lezioni precedenti anche se non in modo approfondito, sono sorpreso come te, ogni posizione ogni tecnica ha un nome e se fatte bene esse cambiano la forma in modo radicale, ora capisco cio che mi disse il maestro Aziz hajmohammadi.
Quello che ho notato e' che tutte queste tecniche, come ce le mostra il Maestro Mostafa,( completamente diverse da come le conoscevo, o quasi) danno una spiegazione logica alla tecnica, cercano di sfruttare al meglio il nostro baricentro, quindi dando alle tecniche stessa il massimo dell'efficenza.
Ho appena iniziato a studiare, in parte gia qualcosa sapevo tramite il maestro Aziz, ma trovo veramente fondamento e concretezza in esse.
Per filosofia io intendo l'uomo nel kung fu e nella vita, non sono diversi, qui ci insegnano che dare agli altri e' piu importante di ricevere.
Per questo, spero che anche io potro essere utile a questo gruppo.

Grazie a tutti maestri e amici.
To'a!
Hi Patricia,
as I have already said I am honored to be here, happy to work with you all, to have your help and learn the real kung fu toa, so far for me it was something abstract.You've seen all the previous lessons though not in depth, I am surprised how you, each position each technique has a name and if done well, they change shape in a radical way, now I understand what I told the teacher Aziz hajmohammadi.
What I noticed is that all these techniques, as the view master Jalilzadeh, completely different from how I knew, or almost give a logical explanation to the technique, try to make the most of our centre of gravity, thus giving the same techniques for maximum efficiency.I just started studying, partly already something I knew through the teacher Aziz, but find it really Foundation and substance in them.
For philosophy I mean man in kung fu and in life, are not different here teach us that give others more important than receiving.For this reason, I hope that I also I want to this group.
Thanks to all teachers and friends.To ' a!
The following user(s) said Thank You: Mostafa Jalilzadeh, Valentina

Re: TO'A Techniques & Related Topics 12 years, 8 months ago #575

  • Patrizia
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 347
  • Karma: 6
Mi sono permessa di quotare il tuo post in quest'area per risponderti nella sezione dedicata.

-Parlando di forme, non so se per te è lo stesso ma qui a Trieste ci è stata insegnata la versione di Ana-to'a modificata dal maestro Rahmanzadeh. Le modifiche sono molto consistenti e cambiano la struttura del Katah al punto da doverlo rivedere dall'inizio.Questo purtroppo vale per tutte le forme, forse le differenze hanno un impatto minore in Ata-do.Mayan-Na ho deciso di cancellarlo dalla mia mente e dalla mia memoria motoria, perché era decisamente troppo diverso! Non so a quale livello tu sia, se vuoi ne riparliamo (non sopravvalutarmi, ti assicuro che il mio livello non è affatto alto!La strada è molto lunga).
-Tutte le forme sono suddivisi in assi, e tutti gli assi hanno un nome preciso. Questa è un'altra cosa che non ci è mai stata detta.
-Partendo dall'inizio, già la tecnica Sen-Se-Ro è diversa! a noi è stato insegnato un blocco mentre al suo posto si devono incontrare i dorsi dei pugni al livello della cintura per poi portare la tecnica Chinno.

-Parlando di cinture, a noi il nodo veniva fatto dopo gli esami e tenuto solo per quel giorno, mentre in realtà il nodo viene mantenuto dall'esame di ana-to'a in poi, ed è un onore per l'allievo riceverlo.
-Da noi i colori delle cinture cambiavano alla velocità della luce!!
Bianca fino al completamento di TUTTE le forme.
Gitk con lo studio della Rekeima, rappresenta il guardiano del tempio.
Verde, devo ancora tradurre il libro del maestro Tawassoli in questa sezione, non ho ancora capito il significato della cintura verde.
Marrone, padronanza delle armi e di Ana-to'a verde
Nera dopo una tesi in fisiologia.
Spero di non aver fatto errori.
-Il pak (la divisa) rimane nero, niente spalle rosse fino alla fine delle forme.
I colori delle cinture, del pak, il simbolo stilizzato del falcone (che si vede nei video del maestro Dehghanian) hanno un significato filosofico preciso.

Mi è impossibile coprire in un post tutte le differenze che ho incontrato finora, ho riportato solo quelle essenziali ed in modo molto superficiale. Per altre domande e approfondimenti chiedi pure, se conosco le risposte sarò lieta di dartele.

Una curiosità: sei ancora in contatto col maestro Dehghanian?
Ricordo che ad una dimostrazione che avevamo fatto anni fa dopo aver fatto in gruppo Su-to e qualche tecnica di combattimento il maestro è uscito e alla fine ha fatto un pezzo di un katah. Ero impressionata, lo guardavo a bocca aperta e mi chiedevo "chissà che katah è..."
Era Su-to!Oggi, rivedendo il video, lo riconosco (anche se anche il suo non è uguale a quello del maestro Jalilzadeh e del maestro Tawassoli!!)


I took the liberty to quote your post in this area to answer in the right section.

-talking about the forms, I don't know if for you is the same,but here in Trieste we were taught a version of Ana-to'a modified by master Rahmanzadeh . The changes are very significant and they change the whole structure of Katah to the point of having to revise it from the very beginning. This unfortunately applies to all forms, perhaps the differences doesn't have the same impact on ata-do.I decided to erase May-An-Na from my mind and my motor memory, because it was way too different! I don't know your level, If you wish it we will ralk about it again (please don't overrate me, I assure you that my level is not high! The road is very long).
-All forms are divided into axis, and all axis has a name. This is another thing that we have never been taught.
-Starting from the beginning, the technique Sen-Se-Ro is different! we have been taught a block but in his place the backs of the fists have to clash at waist level and then comes the Chinno technique.

-Speaking of belts, the knot was done to the shal to us after the exams, and kept only for that day, when in fact the knot has to be always done from ana-to'a and on, and for a kung fu ka is a honor to recieve it.
-We changed the colors of the belts at the light's speed!!
White until the completion of ALL forms.
Gitk Rekeima after the study of rekeima,and it means 2the guardian of the temple".
Green, I haven't yet translate the Book of the master Tawassoli in this section, I haven't completely understood the meaning of the green belt.
Brown, mastery of weapons and Ana-green to'a
Black after a degree in physiology.
I hope I haven't made any mistake.
The pak (we called the dress this way. and you?) is black, no reds shoulders until the ends of the forms.
The colors of the belts, the pak, the stylized symbol of the Royal falcon (which is possible to see it in the videos of the master Dehghanian too) have a precise philosophical meaning.

It is impossible to cover in one post all the differences that I have met so far, I reported only the essential and very superficially. For other questions and details please ask , if I know the answers I 'll be happy to give them to you.

Are you still in contact with the master Dehghanian?
I remember a kung fu demonstration that we had done years ago. After Su-to performed by all of us together and after some fights the master came out and performed a part of a katah. I was impressed, I gape at him and wondered "who knows what katah is this? ..."
It was Su-to!Now, reviewing the video, I can see it (even if it's not the same as that of the master Jalilzadeh and the master Tawassoli!).

I wish to say thanks again to master Jalilzadeh, to master Tawassoli, to master Assar and master Jamshid for their precious help! May you all live long. To'a
The following user(s) said Thank You: Jamshid, frollani
Time to create page: 0.35 seconds