• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

گفتگوی همراهان
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: گفتگوی همراهان

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #9157

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
anattawa wrote:
اقای حسین اقای گرامی
اگر اجازه دهید پرسشی داشتم
با توجه به حوزوی بودن شما شما جز کدام مکتب حوزوی هستید ( گرایش شما به کدام نحله فکری است ، جناب اقای جوادی آملی یا اقای مصباح یزدی یا حضرت اقای وحیدی خرسانی یا تحصیل کرده ی مدرسه حقانی یا طیف مشهد یا نجف )


شما بفرماید چقدر با حوزه آشنا هستید
بنده خوزستانیم ساکن شوش دانیال(ع) در حال حاضر قم به تحصیل مشغولم طیف فکری خاصی ندارم همه علما مورد احترام بنده هستند آزاد درس میخوانم چون به مرحله درس خارج (مرحله تخصصی فقه و اصول) رسیدم در اندازه بضاعتم جواب میدهم

الن هم قم نایب الزیاره شما هستم درسها تعطیل و با هم بحثی خودم مشغول مباحثه فلسفه می باشم ضرورت دیدم جواب آقایان را بدهم قصوری باشد متذکر شوید به دیده منت قبول میکنم

بدرود
The following user(s) said Thank You: Assar

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #9158

  • anattawa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد اندیش باش به هر قیمتی
  • Posts: 409
  • Karma: 2
درود بر شما دوست گرامی تشکر
تازه کار

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #9159

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
آريا wrote:
همراه گرامي و فكور آناتواي عزيز
بنده قصد دخالت در بحث شما را ندارم. اما عرض كنم مشكل حقيرهم از همينجا شروع شد. شما اگر به عنوان پاسخ نگاه مي كرديد نوشته شده بود از اينترنت جمع آوري شده، به حضور سروران گرامي عارضم، وقتي شخصي پرسشي از من دارد مي خواهد جوابي كه من به آن اعتقاد دارم و مال خود من است را بشنود نه مطلبي كه مال كس ديگري است و ما اصلا نمي دانيم كه آيا اين مطلب هم مال خود اوست يا خير؟
اگر مطلب مال ما باشد پس مي دانيم كه ازكجا آمده و در مقابلش مي توانيم از صحت و سقم آن دفاع كنيم. اما زماني كه مطلبي را بخصوص از منابع ديني نقل مي كنيم دست و پاي شخص مقابل را مي بنديم تا نتواند جواب بدهد، بعد در بوق مي كنيم كه ما برديم.
بنده از ابتدا عرض كردم مسائل مذهبي و حديث و ايه را وارد بحث نكيند تا بحث ازاد و بدون دغدغه پيش برود. اما نشد.الان در همين مسئله حضرت عيسي بنده مي توانم ايه قران بياورم به عنوان دليل كه اولا اگر عيسي زن نگرفته گناه كرده، دليلش هم ساده است.آيه قران مي فرمايد پيامبر داراي هواي نفس نيست و هر چه مي گويد از جانب خداست.از طرفي امر به ازدواج داده شده است. حال پرسش اينجاست، ايا عيسي به ميل خود ازدواج نكرد يا به دستور الهي بود. چون پيامبران هيچ عملي را جز به دستور خدا انجام نمي دهند.اگر به ميل خودش باشد كه گناه كرده و الگوي بدي براي ديگران بوده.و اگر به دستور خدا بوده پس بقيه هم مي توانند از اين الگو پيروي كنند.پس چرا باد بقيه را سرزنش كرد.
ثانيا در سيرو سفر بودن عيسي چه ربطي به ازدواج نكردنش دارد؟ ثالثاً ، اگر مطابق فرمايش حضرت علي ( ع ) زن فتنه است، پس در قران مي فرمايد : و قاتلوا هم لا تكون فتنه. يعني بايد زنها را كشت تا فتنه نباشد.
اگر كسي عامدا از اين ابزار براي بستن بحث استفاده مي كند كه خيلي زشت است. هر آيه قران را مي توان با آيه ديگري رد كرد.در همين قران خداوند متعال آنگونه كه از حضرت عيسي تعريف كرده از پيامبر ما تعريف نكرده ، وقتي در باره دين صحبت مي شود، گر دين نزد خدا فقط اسلام است، پس آيه لا اكراه في الدين چه معني دارد.
اين مثل آن است كه ما اسلحه پشت گردن كسي قرار مي دهيم و مي گوييم شما در انتخاب دين ازادي، اما اگر غيراز اسلام انتخاب كني ما قبول نمي كنيم.
اينطور ياست كه بحث بسته مي شود و جنگ حيدري نعمتي آغاز مي شود.پاينده باشيد. توآ


آقای آریا در مباحث نقلی رجوع کردن به اینترنت چه مشکلی دارد بالاخره بحث میشود و با سند و مدرک استدلال میشود مثلا بنده از فلان عالم نقل میکنم و به اعتقاد خودم حرفش درست است خوب این چه اشکالی دارد شما هم این کار را بکنید البته عرض کردم در علوم نقلی
اما در علوم عقلی بحث آزاد است من با دید خودم به مباحث نگاه میکنم مثلا در مبحث ذن آنچه فهمیدم به رشته تحریر در میاورم اما در مباحث فلسفی چارچوب مباحث عقلی فلسفی مشخص است فقط باید با تحلیل عقلی و تصور درست فلسفی به مساله نگاه کرد درثانی حتی هم اگر مطلبی درباره ذن از اینترنت نقل شود چه اشکالی دارد آن را تحلیل می کنیم همانند مباحث نقلی

آن پرسشهایی را که هم فرمودید جواب دارند ولی ربطی به بحث ما ندارد

اگر میخواهید تجربه خودم را در ذن به عرض شما برسانم که چگونه تمرکز میکنم به عرض میرسانم این که دیگر نقل اینترنتی نیست خوب در تمرکز اشکال دارم اشکال مرا گوشزد کنید
بدرود
The following user(s) said Thank You: Assar

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #9160

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
بله از این جهت حق باشماست
بنده خواستم رعایت احوال همدیگر را داشته باشیم
بدرود

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #9161

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
با درود بر پدرام عزيز
همراه گرامي بنده از وضعيت فرزند يارومه كه نام ايشان ( اُرُد ) بود هيچ اطلاعي ندارم. فقط در سال 65 بود كه از يكي از راهدانان شنيدم كه ايشان در آمريكا زندگي مي كنند و جراح و متخصص مغز و اعصاب مي باشند.اين پرسشها را يقينا استاد بزرگ جليل زاده عزيز يا استاد عصاربهتر مي توانند پاسخ دهند.
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: Assar, حامدعدالتي

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #9162

  • pedram
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 330
  • Karma: -1
والا من که متوجه نشدم فرق بین این دو چیه؟
من سوالی دارم
از کجا بفهمیم که کسی عارف است؟
جناب حسین رییس جمهمور اگر ممکن است جواب دهید
The following user(s) said Thank You: anattawa
Time to create page: 0.33 seconds