آريا wrote:
همراه گرامي، دوست فرزانه و با كمالات جناب آناتوآ
با درود.
من از سن و سال شما بي خبرم، اما حقير هم پنجاه سال دارم و به خاطر مسائل جسماني ديگر نمي توانم كار ورزشي انجام بدهم.بهمين دليل تمام وقت بنده صرف مسائل ديگر مطرح شده در كونگ فوتوآ شده است. در ابتداي ورود به سيات حقير بيشتر مايل بودم كه در باره فلسفه كانگ فو از ابتداي امر و ابداع و مطرح شدن انديشه توا توسط يارومه با همراهان بحث كنيم تا هم دانسته هاي خود را محك بزنم وهم شناخت دوستان در باره ورزشي كه مشغول آنند بيشتر شود.لذا پرسشهايي مطرح كردم به اين شكل كه:
1- چرا يارومه كونگ فوتوآ را ابداع يا مطرح كرد؟هدف يارومه چه بود؟ ايا به ان هدف رسيدند؟
2- چرا در كونگ فوتوا كه ظاهرا يك ورزش رزمي است مسائل خود شناسي و فلسفي مطرح شده است؟
3- چرا يارومه براي كونگ فوتوا پيشنهاد تأسيس دانشكده دادند و ايا اصلا مي توان كونگ فوتوآ رادر قالب دانشكده كار كرد و اگر امكان دارد درنهايت فارغ التحصيلان آن به چه كاري اشتغال خواهند يافت و چه جاي در جامعه خواهند داشت ؟
4- كونگ فوتوا را چه مي دانيم؟ آيا دين است، مكتب فلسفي است، سيرو سلوك عرفاني است؟
5- ايا دركونگ فوتوا عرفان اسلامي وجود دارد يا خير؟ اگر وجود دارد نشانه هايش چيست؟
البته پرسشهاي يكه قصد داشتم به مرور در سايت مطرح كنم خيلي زياد بود، اما فعلا در اين فقره همين چند پرسشي را قبلا طرح كرده بودم و چند سؤال جديد هم اضافه كردم را مي توانيد زحمت كشيده و اگر زحمتي نبود پاسخ دهيد. سؤالاتي هم كه در حين بحث با آقاي حسين مطرح شده بود چون به آن بحث مربوط ميشود و طرف بحث بنده شما نبوديد را لازم نمي دانم مطرح كنم.هر چند كه هيچوقت براي آنها هم پاسخي دريافت نكردم.
اما قبل از اينكه شما زحمت كشيده و به سؤالهاي حقير پاسخ دهيد ذكر يك نكته اي را لازم مي دانم
بنده د راين مدت متوجه شدم كه همراهان ما بيشتر جوانند و بغير از معدودي انگشت شمار، مثل اقاي حسين و پدرام،كسي علاقه اي به طرح مباحث ديگر بغير از موضوع تكنيكها ندارد. حداقل بنده اينگونه فهميدم. لذا مشخص است كه صرق وقت روي مباحث عرفاني و فلسفي خروجي جالبي نخواهد داشت، بهمين ديليل بود كه ديگر آن بحثها را ادامه ندادم. اما چون شما فرموديد من اطاعت كردم و پرسشها را قرار دادم.
علي ايحال آنطوركه معلوم مي شود ادامه بحث در باره مسائل غيرتكنيكي ثمري ندارد و از آنجايي كه حقيرعلاقه اي به طرح مباحث تكنيكي ندارم چون با وجود استاد بزرگ جليل زاده ديگر نيازي نيست كه بنده حقير نظري بدهم و باز چون چند سال است مسائل بدني را بطور كل كنار گذاشته ام بهمين دليل براي من جذابيتي ندارد. بنده خيلي مشتاق بودم به دلايلي كه در كامنتهاي گذشته اشاره كردم همراهان در عين حالي كه در باره مسائل تكنيكي نهايت شوق و اشتياق را بخرج مي دهند درباره مسائل فلسفي هم بهمان نسبت تلاش كنند.زيرا كونگ فو دو بال دارد. تن و روان. هيچ يك از اينها به تنهايي كار ساز نيست. بنابراين درحال حاضر نظاره گر هستم واز بحث جالب شما با اقاي حسين لذت مي برم.
حال يك نعمتي حيدري هم كه شما به ما چسبانديد، ما حيدري هستيم يا نعمتي؟ البته اين صرفا براي مزاح بود.پاينده باشيد.
جوابی که خواستید آقای آریای عزیز به شما می دهم آنهم به اندازه وسع خودم
1- چرا يارومه كونگ فوتوآ را ابداع يا مطرح كرد؟هدف يارومه چه بود؟ ايا به ان هدف رسيدند؟
خوب یارومه شخص ورزشکاری بود به قول خودشان که من خیلی نادان در کونگ فو وارد شدم یک فرد چینی مرا به این هنر علاقمند نمود او فقط نیروی فوق العاده آن را به من فهماند و سپس در پی آن سخت بهتلاش افتادم از ایران خارج شدم و در کشورهای مختلف با مکاتب این هنر آشنا شدم و پس از ارائه تز و پایه گذاری آن در ایرانابتدا با 5 نفر شروع به کار کردم خوب هدفش چی بوده غیر از اینکه تز علمی خودش را نشان دهد به نظر بنده رسیدند ولی گاوضاع آنوقت به ایشان مجال نداد تا تمام هنر خود را بازگو کند (این عقیده بنده است)
2- چرا در كونگ فوتوا كه ظاهرا يك ورزش رزمي است مسائل خود شناسي و فلسفي مطرح شده است؟
چون شخص پرفسور در آن زمان داری دکترایه تن و روان -فوق لیسانس فلسفه- لیسانس علوم و لیسانس روانشناسی را داشتند مطمئنا نمی توانست از این علوم اغماض بکند و آنها را در ورزش به کار برد و ورزش خودش را مدرنیته کرد(عقیده بنده)
3- چرا يارومه براي كونگ فوتوا پيشنهاد تأسيس دانشكده دادند و ايا اصلا مي توان كونگ فوتوآ رادر قالب دانشكده كار كرد و اگر امكان دارد درنهايت فارغ التحصيلان آن به چه كاري اشتغال خواهند يافت و چه جاي در جامعه خواهند داشت ؟
خوب بالاخره تز علمی ایشان علمی بود و هرکس از راه برسه که نمیتواند ادعای کونگ فو کار بودن را داشته باشد باید این مراحل دانشکده را طی بکند بله می شود در قالب دانشکده کار کرد مگر دانشگاه چیزی غیر از علوم است خوب جایگاهش هم در جامعه همسو بودن علوم جوانان در جهت ارتقای علمی آنها حتی و لو از طریق ورزش رزمی (عقیده بنده)
4- كونگ فوتوا را چه مي دانيم؟ آيا دين است، مكتب فلسفي است، سيرو سلوك عرفاني است؟
بله که قبلا بحث شد مکتب فلسفی است و در اثباتش دلیل آوردیم به اینکه دین نیست که دین از طرف خداوند وضع شده و به دست انبیاء و اهلبیت با بودن معجزه های زمانه خودشان یارومه هم نه دین داشت نه معجزه (دلیل قطعی)
5- ايا دركونگ فوتوا عرفان اسلامي وجود دارد يا خير؟ اگر وجود دارد نشانه هايش چيست؟
خوب این بحث بنده بود با همراهان که اگر عرفان که در منوی بالای سایت دیده می شود وجود داشته باشد ایا این عرفان وجه دینی دارد یا ندارد که اگر دارد کار تمام است و درست که همان عرفان اسلامی است و اگر ندارد کذبی بیش نیست (عقیده بنده)
این به نظر قاصر آمد
بدرود