پدرام عزيز با درود
با كسب اجازه از استادبزرگ جليل زاده و استاد عصار،و همانو ركه قبلا عرض شد در پيشگاه بزرگان ما در س پس مي دهيم. بايد به عرض شما برسانم كه
« ذات ما » تكنيك نيست.بلكه فلسفه شناخت وسير انسان به سوي آفريدگار را بيان مي كند و هر كس كه اين بحث را درست متوجه بشود و دنبال كند، تفاوت بين سطح و عمق را كه در فرمايشات استاد عصار بود درك مي كند.هر چند كلاهبرداراني مثل « شكري » و دنباله روهاي آنها در دروغي اشكار مدعي شده اند كه تكنيكهاي ذات ما و اسرار ضربات چكش را آموزش مي دهند، همراهان بايد بدانند تمام اينها اراجيفي بيش نيست و همانطو ركه استاد بزرگ جليل زاده يكبار فرمودند، اسمهايي كه روي تكنيكها يا محورها گذاشته شده فلسفه آن تكنيك را بيان مي كند يا هدفي كه در آن محور دنبال مي شود را توضيح مي دهد. يارومه با اين كار هيجان يادگيري را افزايش داد.در باره سؤال شما من تا اينجا مي دانم.اگر مطل حقير اشتباه است لطفا اساتيد بزرگ به بنده تذكر بدهند.( پدرام عزيز، مطالب بعدي متوجه شما نيست مخاطب بنده عام است )
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در اينجا مطلبي براي تمام همراهان دارم و پيش از همه خودم را به رعايت آن ملزم مي بينم.
متاسفانه بزرگترين مشكلات بشر امروزي اين است كه از هر مطلبي فقط به سطح آن اكتفا مي كند و براساس همين شناخت سطحي است كه احكام صادر مي شود( در همه جا و نه فقط در ايران و در باره هر قضيه اي بلكه در جهان) و به مرور اين امر نهادينه مي شود.اكثر شما دوستان از نظر سني جوان هستيد، بنابراين بخودم اجازه مي دهم بعنوان يك برادر بزرگتر مطالبي را بيان كنم كه فكر مي كنم لازم است همه ما آنها را رعايت كنيم تا در زندگي اسير انديشه هاي تاريك و دگم و بغض آلود كه توليد غرور دروغين و كينه و نفرت مي كند نشويم. 1- هرگز اجازه ندهيد در سطح باقي بمانيد و با انديشه غبار گرفته در باره مسائل زندگي به قضاوت بنشينيد.بلكه تا مي توانيد شناخت خود را افزايش دهيد.
2- هرگز فقط به يافته هاي خود متكي نشويد و بر اساس آنها حكم ندهيد..احاديث زيادي داريم كه افراد بايد مشورت كنند تا از لغزشها در امان باشند.همانطو ركه درقران امر به مشورت داده شده است.
3- در جايي يارومه هشدار مي دهد كه : آن كس كه با زبان چرب و نرم با تو سخن مي گويد مي خواهد انديشه تو را بدزدد.( اين دشمن مي تواند خيلي راحت در لباس اهل علم و قضاوت و يا به هرلبا سديگري ظاهر شود. دهقانيان - شكري - بهرامي نژاد - سلامي و ...... )
4- دشمن زماني كه شكست مي خورد دوباره در لباس جديد و در ظاهر صلح و اشتي و با پوزش خواهي وارد مي شود.اين مطلب از همه خطر ناكتر است و مولي علي ( ع ) هشدار ميدهد كه مواظب چنين دشمني بايد بود. و نوع بدتر آن دشمن خانگي است.
5- تا مي توانيد بيانديشيد اما بي رنگ و مطالعه كنيد بدون تعصب، در اين صورت دروازه هاي علم بر روي شما گشوده خواهد شد.
6- هميشه به ياد داشته باشيد كه هر كس كه با شما سخن مي گويد بالاخره از اين سخنان هدفي دارد، حال اين هدف يا خدمت است يا خيانت يا فريب دادن شما ، در هر حال بايد مواظب باشيد.
7- از حسادت تا مي توانيد بپرهيزيد. حضرت علي ( ع ) مي فرمايد : حسادت ايمان را مي خورد، همانطو ركه آتش هيزم خشك را.
8 - هرگز با ديگران از در مكر و فريب وارد نشويد. زيرا در اين دنيا يك نوع قضاوت فعال و پنهاني وجود دارد و در پي آن عدالت پنهاني.
اگر در ساليان گذشته ما ناصحي داشتيم كه اين مطالب را براي ما بيان كند و ما نيز به آنها عمل مي كرديم مطمئنا امروز زندگي بسياري از همراهان ما آنگونه نبود كه هست.
و مطلب آخر اين كه در دين مبين اسلام احاديث و ايات و روايتهاي بسياري است كه اگر فقط به ظاهر آنها توجه كنيد به احتمال زياد گمراه خواهيد شد( تفكر داعش نتيجه چنين نگرشي است ). خداوند متعال براي هر چيزي ظاهري و باطني قرار داده است.اگر فقط معناي ظاهري آيات مد نظر باشد، در جايي خداي متعال مي فرمايد كه مردم روز قيامت خدا را ملاقات خواهند كرد. آيا اين معني درست است، البته كه خير. چون باور به درستي آن در تضاد با ايات ديگر قرار ميگيرد كه خداوند متعال به صراحت به موسي مي فرمايد : لن تراني. تو هرگز نمي تواني مرا ببيني.
اگر خود خواهي و غرور كاذب كنار گذاشته شود و به جاي آن خضوع و خشوع بر قلب وارد شود به اندازه توان هركس به او از دانش سهمي داده خواهد شد.
واقعا چقدر فرق است بين اين

با اين

.