• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

گفتگوی همراهان
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: گفتگوی همراهان

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8967

  • mohammad
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • مهر ، نخستین پدیده دروازه هستی
  • Posts: 206
  • Karma: 6
ذن
کامنت 7157 :
همراه جمشید
"ذن را باید تجربه کرد و درک نمود . تعریف ها و یا اشاراتی که هر یک از ما و دیگر دوستان در باره ذن دارند در حقیقت برای کمک به اشنا شدن با ذن در مراحل اولیه است و دادن توضیح برای قابل درک نمودن آن است . اما باید دانست که ذن تعریف واقعی و قطعی ندارد و باید آن را تجربه کرد . آنچه که من عرض کردم و یا بسیاری از رزمی کاران فرموده اند در حقیقت روش تمرین و روشهای ساده انجام ذن است و خود ذن را باید به شکلی شخصی درک نمود . تمرینات و حالات ذن مراحل گوناگون دارد و از مراحل تنفس و تمرکز ابتدایی شروع می شود و بتدریج آن حالت کنکاش و اکتشاف درونی عمیق تر می شود . و برای رسیدن به این مرحله باید ابتدا از مرحله آرامش کامل روحی و جسمی عبور نمود و به اعماق جان و به اعماق روح و اندیشه خود رفت که البته ابتدا با خود آگاهی شروع می شود و اما بتدریج در ناخود آگاه ادامه می یابد . برای راحتتر کردن توضیح و درک بهتر آن من از حالت خلسه و مراقبه در فرهنگ خودمان مثال زدم و در حقیقت دور از واقعیت هم نیست و مراقبه و خلسه مطلق نیز نتیجه تمرین ذن هست و در هر فرهنگی برای رسیدن به این حالت روشهای گوناگونی ارائه شده است ."
The following user(s) said Thank You: Assar, آريا , حامدعدالتي

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8968

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
با درود بر همراه پدرام عزيز و گرامي
شك نكنيد كه اين شخص به هيچ وجه در هيچ حوزه اي حضور ندارد.اگر باشد بايد تعجب كنيد.هيچ روحاني اينقدر شخصيت خود را پايين نمي آورد كه براي ديگران شكلك بگذارد و 24 ساعت پاي كامپيوتر باشد.بنده حداقل در حال حاضر بيش از 20 دوست روحاني دارم و مي دانم كه چگونه درس مي خوانند و در روز چقدر اوقات فراغت دارند و در تعطيلات حوزه چكار مي كنند.اين فرد يك نفوذي است و مي خواهد آبروي حوزه را هم ببرد.ديروز وقتي براي يكي از آنها كه در حوزه مروي تهران است وضعيت اين شخص را تعريف مي كردم از خنده روده بر شده بود.روحاني واقعي پاي كلاس درس اخلاق بزرگان مينشيند و اراجيف بهم نمي بافد.پدرام عزيز بايد به اطلاع شما برسانم در ميان طلبه ها عده خيلي زيادي در همين حال حاظر كونگ فوتوآ كار مي كنند. اما به نسبت هر حوزه متفاوت است. آمار دقيقي وجود ندارد.هدف اين شخص از گذاشتن آن كامنت چيز ديگري بود.و آن فقط به تمسخرگرفتن اين سايت و همراهان است. بنده به خودم قول دادم و از شما هم خواهش مي كنم هيچ پاسخي به مطالب اين شخص ندهيد و انرژي خود را صرف ساختن تن و روان كنيد.موفق باشيد. توآ
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: حامدعدالتي

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8969

  • mohammad
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • مهر ، نخستین پدیده دروازه هستی
  • Posts: 206
  • Karma: 6
ذن
جناب داریوش:
کامنت 1997 :
"ذن را می‌توان تمرکزی ناظر بر چهار لایه شرح داد: لایه نخست شاهد بودن بر محیط اطراف شامل صداها، بوها، نورها واحساس سرما وگرما است لایه دوم ناظر بودن بر ذهن است. به این معنی که افکار واندیشه‌ها ستیز نکنیم، از آنها نگریزیم، آنهارا نام گذاری نکنیم (زشت/زیبا) و به خاطر خجالت یا احساس گناه از افکار، آن‌ها را انکار نکنیم. لایه سوم جسم است که بر تک تک نقاط بدن و وانهادگی و آرامش آنها ناظر باشیم لایه چهارم تنفس است که طی آن ریتم وآهنگ طبیعی تنفس را شاهد خواهیم بود

ذن از لغت “چان” که یک واژه چینی است سر چشمه گرفته و وارد زبان انگلیسی شده و در فرم اصلی دهیانا می با شد امروزه ” ذن ” به عنوان یک لغت ژاپنی شناخته می شود و معنی آن در انواع تلفظ های ژاپنی و چینی و انگلیسی ، در بحر تفکر غوطه ور شدن و اندیشیدن است . ” ذن ” بر اثر برخورد جهان بینی ” تائوئیستها ” و ” کنفومیونسیتها ” با اصول ” ماهایانا ” پدید آمده و بنابر این ظهور و بروز تمایلات خیلی نزدیک به ” ذن ” را می توان پس از فراهم آمدن ” (سوتراهای :سوره )بزرگ ماهایانا ” در چین دید که این کار توست راهب و مدرس هند ” کومباراجیوا ” صورت گرفت . ذن تعریفی خاص و قالبی ندارد و نه مذهب است و نه ریاضت و نه فلسفه و نه روانشناسی ولی با این وصف ، تعاریف چند نفر از متفکرین معاصر ادبیات ذن را نقل می کنیم : پروفسور دی _تی _سوزوکی ( استاد فلسفه بودائی در دانشگاه اوتانی توکیو ) این استاد که ۲۵ جلد کتاب درباره ی ذن نوشته و به زبان انگلیسی هم منتشر کرده است متجاوز از ۹۰ درصد ادبیات ذن را به تحریر کشیده و به دنیا معرفی نموده است . پروفسور ژاپنی ” ذن ” را بدینسان توصیف می کند : (ذن عبارت است از رهائی _ ذن یعنی پرورش خود آگاه و ناخود آگاه انسان که ماوراء هر گونه دور اندیشی است ذن یعنی “ماوراء” منطقی زیستن و منطقی اندیشیدن). آلن واتس (محقق و فیلسوف و استاد دانشکده های آمریکا) وی که چندین کتاب درباره ” ذن ” نوشته ، رئیس آکادمی آسیائی در آمریکاست و چنین می گوید : ( ذن شیوه و روشی است در راه رستگاری و رهائی . یعنی مجموعه اصولی که انسان با رعایت آنها می تواند با اشتیاق زندگی نماید ” ذن ” نه مذهب است و فلسفه است و نه علم و روانشناسی ) . دکتر کرسیمی همفریز (نویسنده شاعر و قاضی انگلیسی) وی که در لندن زندگی می کند ، تالیفات معتبری در زمینه ذن دارد او می گوید : ( ذن یعنی نگریستن به هر شیئی و جسم و انسان بدون کاستن از ارزش واقعی آن و بدون افزودن بر ارج واقعی آن … و بعد می افزاید : برای انتقال مفهوم ذن واژه و نثر و نظم نقش خامی را ایفا می کنند . یعنی ذن را با ابزار کلمه و لفظ و واژه و نظم نمی توان به درستی تعریف و بازگو کرد . ) ذن تجربه ای است طولانی که فرد باید خود آن را حس نماید . و همچنانکه نمی توان با توضیح درباره راه رفتن و نفس کشیدن عین نفس کشیدن و راه رفتن را تجربه نمود ذن را نیز با توضیح و توصیف و تعریف نمی توان درک کرد . درباره ذن تعاریف زیادی وجود دارد . ما دو تعریف دیگر هم درباره ی ذن نقل می کنیم : ذن یعنی مبدل گشتن روباه به شیر و هزارپا به اژدها . ذن یعنی مهاجرت از قطب اضطراب به قطب آرامش . نادیده گرفتن ذن مایه تاسف است؛ زیرا هنرهای رزمی در ظریف ترین شکل خود چیزی بیش از رقابت جسمی بین دو حریف، یعنی وسیله ای برای تحمیل اراده فرد بر حریف یا وارد آوردن ضربه فیزیکی بر او است. در واقع برای استاد واقعی کاراته ، کونگ فو ، آی کی دو ، وینگ چون ، جودو و دیگر هنرهای رزمی اساسا راهی برای دستیابی به آرامش روحی و روانی ، استراحت مغزی و فکری و عمیق ترین نوع اعتماد بنفس به شمار می رود. بنابراین به پیروی از آن هنر جنگیدن به وسیله شمشیر ، کنجوتسو «روش شمشیر زنی» به کندو تبدیل گشت. به زودی دیگر هنرهای رزمی پسوند “دو” به خود گرفتند که به مفهوم “راه” است و یا کاملتر بگویم: «راه روشن بینی، خودسازی و فهم.» عنصر اساسی ذن به درجات مختلف در هنرهای رزمی آی کی دو ، جودو ، کاراته دو ، کوان دو ، هاپ کی دو ، جیت کان دو و وو وی تائو (تائو:دائو:دو:روش :راه ) و در بین دیگر هنرهای رزمی معکوس است. نقش ذن در هنرهای رزمی تعریف ساده از آن را غیر ممکن می سازد زیرا ذن فاقد هر گونه نظریه است از این رو ذن دانشی است درونی و از درون شخص سرچشمه می گیرد که برای آن هیچ توضیح خاص و صریح و قطعی داده نشده است. ذن در هنرهای رزمی بر قدرت فکر و ارتقاء سطح هوش فرد تاکید ندارد و تاکید آن بر عمل شهودی است. هدف نهایی ذن آزاد سازی فرد از خشم پندارهای باطل و هیجان های عاطفی است. در جهت توسعه بخشیدن به تمرکز حواستان (تصور کنید) زیر یک آبشار به سردی آب یخ بنشینید و غرق در معماهای ذن (سوالاتی که از طریق منطقی قابل حل نیستند) بشوید تا قوه ، انبساط فکری و عقلانی ایجاد کند و به روشن بینی دست یابید. بعضی ها قادر اند لبه دستشان را مانند هیزم شکنی که با تبر تنه درخت را به دو نیم می کند یک دو جین سفال را که در فرش کردن بام منازل به کار می روند به راحتی خرد کنند. وقتی از یک استاد هنرهای رزمی در مورد سرچشمه آرامش و آسایش خاطر او پرسیده می شود می گوید: کاراته یک مسابقه نیست کاراته یک ورزش هم نیست حتی روشی برای دفاع شخصی هم نمی باشد کاراته مرکب از نیمی تمرینهای جسمی و نیمی روحی و معنوی است فرد کاراته کایی که سالهایی را با تمرین و تعمق و تفکر سپری می کند فردی آرام است او بی باک است و قادر است حتی در درون ساختمان در حال سوختن نیز آرامش خود را حفظ نماید. پس از گذرانیدن سالیان متمادی با هنرمندان رزمی تصور می شود مفهوم اصلی گفته های بالا را درک می کنید چنین آرامش و آسودگی را فرد فقط می تواند از طریق بسط دادن کامل خود در کار مورد نظر به دست آورد با علم به اینکه آنچه فرد قادر به انجام دادن است انجام داده است. وقتی یک استاد هنرهای رزمی مشغول انجام دادن عملیات (تمربنات) است به فرد بیننده این احساس دست می دهد که او در پیله ای نفوذ ناپذیر از تجربیات شخصی فضیلت و برتری خودشناسی و معرفت خود پیچیده و محصور شده است. او هرگز در مورد نمایش خود ، نگرانی ندارد زیرا که او کاملا بر کار خود مسلط است. استاد ذن ، در ذهن او جدا از استاد هنرهای رزمی نیست به علت آرامش ویژه درونی او می تواند از میان راههای مختلف در برخورد با خطرهای تهدید کننده زندگی راهی منطقی و عقلانی برگزیند. بسیاری از استادانی که زندگیشان را وقف هنرهای رزمی کرده اند آموخته است که برای دفع حمله ، راههای متعددی وجود دارد همان طور که در نزدگی عادی راههای مختلف وجود دارد. به علت اینکه استادان آرام و مسلط به خود هستند در کمال آرامش از نیروی خود استفاده می کنند و به دفع حملات می پردازند. تجربیات روی تشک مسابقه به شما می آموزد که در موارد خاصی می توانید اقداماتی به عمل آورید و مواردی وجود دارد که کاری نمی توانید بکنید. شما می اموزید که راههای مختلف را با بی طرفی مدنظر قرار داده و تصمیم منطقی اتخاذ و بدان عمل کنید. هنرمند رزمی حتی در مواجهه با زمین لرزه نیز قادر به حفظ آرامش خویش است در اولین لحظات زمین لرزه و با احساس اولین علامت خطر او با خود می گوید که زمین لرزه در حال وقوع است بهترین کاری که می توانم بکنم چیست؟ آیا بایستی زیر راه پله ای پناه بگیرم؟ بایستی به بیرون از خانه فرار کنم؟ یا بایستی همانجا که هستم بمانم؟ او در حالی که بایستی تصمیم به حرکت بگیرد باید آن را نیز با آرامش کامل انجام دهد زیرا تصمیم او مبنی تفکر معقول منطقی است تصمیم او هر چه باشد به هر حال بایستی او بر اساس واقعیت حاکم بر آن موقعیت واکنش نشان دهد نه بر اساس وحشت. استاد امریکایی کاراته آقای “اد پارکر” این مرحله از آسایش و خونسردی را به داشتن ذهنی همانند آب ساکن تشبیه می کند که در اصطلاح کاراته میستونوکورو گفته می شود. چگونه شخصی به یک چنین ذهنی همانند آب ساکن دست می یابد؟ فرد می آموزد که با مسیر زندگی همراه شود و با جریان هستی پیش رود زمانی که یک حادثه ناگوار در زندگیتان اتفاق می افتد در برابر آن اتفاق بدون داشتن کوچکترین عجله و یا هیجان عکس العمل نشان دهید این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشید که در اغلب مواردی که برایتان پش می‌آید. بیشتر از آنچه که خود فکر می کنید راه چاره و راه حل وجود دارد آرامش و خونسردی خود را برای حتی یک دقیقه قبل از آنکه عمل و یا عکس العمل از خود نشان دهید حفظ نمایید و راه های چاره را مدنظر قرار دهید. سپس با گرفتن یک تصمیم عاقلانه با خونسردی در ان راه قدم بردارید پنج روش در ذن: ۱٫ذن بدون انگیزه دینی برای سلامتی ۲٫ذن با انگیزه دینی ۳٫ذن با قطع ادراکات حسی و جریان آگاهی ۴٫ذن در پیوند با زندگی ۵٫ذن ترکیبی شامل ۴ قسمت بالا که تکامل یافته ترین ذن است و بودایان آن را تمرین میکنند ذاذن:نشستن ۴ زانو مانند مجسمه بودائیان را ذاذن یا به ذن نشستن گویند البته تمرین ذن را در همه حال حتی ایستاده نیز میتوان انجام داد و مسئله اساسی تفکر ذن است نه نوع و حالات فیزیکی...برگرفته شده از آکادمی آزاد یوگا،،،پاتانجالی یوگا."
The following user(s) said Thank You: آريا , حامدعدالتي, اکبر

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8970

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
محمد گرامي، درود بر شما
بابت مطالب خوبي كه از اساتيد گرامي در رابطه با ذن جمع آوري نموده بوديد بنده به سهم خودم از شما همراه گرامي و پر تلاش تشكر مي كنم. اگر خودتان وقت كرديد حتما كتب دكتر سوزوكي و آلن واتس و ديگر اساتيد ذن را مطالعه كنيد.مطئنم بسي بر آگاهي شما خواهد افزود.استاد بزرگ جليل زاده گرامي بايد از داشتن شاگرداني به اين با سوادي و پرمايه بودن بخود ببالند.از استاد عصار و استاد داريوش بادر نيز تشكر مي كنم.آرزو مي كنم اين سايت هر روز پر بار تر از هميشه و با مطالب كاملتر در ارائه خدماتي بزرگتر به همراهان راستين موفق باشد.پاينده باشيد. توآ
گنگ خواب ديده

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8971

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
با درود خدمت جناب پدرام


حقیقتا کوه اطراف ما نیست بلکه خیلی دور است رستوران هم نمی توانیم برویم چون خیلی هزینه دارد با یه نون و پنیری شامی نهاری درست میکنیم لازم نیست این همه خرج کنیم بعد هم هیچی مثل غذای خونه نمیشه (اینها جهت مزاح بود)

با این احترامی که برای شما قائل بودم به پدرام عزیز و برادر عزیز روا نیست من را خطاب به از این بعد حواستان باشه کنید

در مورد آژانس بین المللی استحضار دارید شعار ما چیه احترام متقابل

بنده با شما کل کلی ندارم مشاجره هم ندارم دعوا هم ندارم از این بحثها سکته هم نمی کنم آزاد اندیشم بر اساس احترام متقابل

دعا میکنم و ختم کلام

خدایا دشمنان آقای پدرام آنهایی که در سازمان بین الملل در آژانس بین الملل در مجلس سنای آمریکا و لابی صهیونیستی که احترام متقابل را نگه نمی دارند نیست و نابود بگردان

بدرود
The following user(s) said Thank You: pedram

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8972

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
استاد عصار فرمودید در حوزه اخلاق نباشد کامنت نمیگذاری

آیا توهینات این آقا به این حد نرسیده که ایشان را سانسور کنید یا فقط کامنت بنده که گفتم منظور شما چه کسی است را حذف می کنید از این بابت دست شما درد نکنه چقد از این آقا باید توهین بشنویم این عدالت را از کجا فهمیدید که در هر ادیانی به حکم عقل به قضاوت دو طرفه میروند حکم به عدل و تساوی

آقای پدرام عزیز به خاطر اینکه ذهن مبارکتان مغشوش نشود این مطالب را می نویسم

بله ما در تعطیلات تابستانی به سر می بریم خوب جواب دادن به این سایت را در حد خودش هم یک کار فرهنگی و تبلیغی می دانیم اگر ایشان مدعی هستند که با یک طلبه در حوزه مروی تهران مطالب را در میان گذاشتند خوب از همان طلبه بخواهند با عضویت در این سایت ما ار هم به فیض برسانند شاید مطلبی برای خنده ایشان داشته باشیم یا بهتر بگویم همان 20 نفر روحانی را هم که میفرمایند در این سایت بیاورند بالاخره اجماع عقول اینها باعث می شود که حقیقت اشکار بشود پس چه بهتر است که این کار را بکنند آیا قضاوت از این بهتر

اتهامات ایشان را به پای خودشان میگذارم و برای هدایت ایشان دعا میکنم

در پناه حق
Time to create page: 0.38 seconds