• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

گفتگوی همراهان
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: گفتگوی همراهان

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8914

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
جناب پدرام عزیز
حال به حرف بنده برس که آنجا همان اول مباحث خودمان گفتم که حتما یارومه این شناخت مدنظرش بوده (فراتر از خویشتن) ببین مایگاه هفتم این را داره میگه یعنی مجهولات به صورت عام را باید شناخت

بنده همین را مخواستم بفهمم که بالاخره مجهولات نفس هم جزء مجهولات عام هستند و اگر این مجهول نفسانی یعنی گر به خود آیی چگونه مسیرش می تواند در این مجهولات پیدا کند آیا با عرفان اسلامی یا عرفان بوددای یا هر عرفان دیگری

که اگر به عرفان اسلامی منجر شد دیگر کار تمام است چون دیگر مجهولی نیست واقعیت است رابطه عرفان اسلامی با مجهولات کلی را می خواستم ببینم این حرف بنده بود

نه اینکه گفتم بارومه عارف هستند آنهم عارف اسلامی بلکه گفتم عارف هستتد یعنی عالم به این معلومات یعنی کسی که در طی این راه است و این را هم گفتم مرز عرفان ایشان یعنی شناخت معلومات ایشان برای ما ناشناخته شده است ما نمی دانیم چقدر معلومات دارد یا به عرفان اسلامی منجر شده یا نشده آیا به عرفان بوددایی منجر شده یا نشده در بیان این مطلب بودیم حقیقتا همین مطلب بود و لاغیر

خوبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب دققتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت کنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
The following user(s) said Thank You: pedram

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8915

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0
بله آقای پدرام


ذن ما مجهولات ماست که باید این مجهولات را بشناسیم
اما آیا با هر شناختی یا شناختی خاص




ما در پی این بحث هستیم

بدرود

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8916

  • pedram
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 330
  • Karma: -1
ممنون حسین عزیز .به نظرم به پاسخت رسیدی
فقط همراهان توجه کنند کونگ فو توا هیچ ارتباطی به هیچ دین و مذهب و فرقه و مسلکی ندارد.مسلمان مسیحی و ....ندارد هر کس میتواند کونگ فو توا کار کند و اعنقادات خودش و دین خودش را داشته باشد.ما تاجر نجار روحانی مسلمان مسیحی و ..و ... داریم که توا کارند.
هر کس کونگ فو توا را فرقه یا مسلک یا ایین کرد یا به این سمت ان را کشاند دشمن کونگ فو توا است.
The following user(s) said Thank You: Mostafa Jalilzadeh, Assar, آريا , حامدعدالتي, اکبر

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8917

  • حسین
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی به خودآ
  • Posts: 374
  • Karma: 0

حقیقتا فقط باید بخندم
بدرود

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8918

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
درود براستاد جليل زاده گرامي و پدرام عزيز
با تشكر از مطلب خوب شما در باره مايگاهها
پدرام عزيزعقيده بنده نيز برهمين است كه عرفان به معني مطلق هيچ ربطي به دين ندارد.بارها اين مطلب را تكرار كردم اما طرف مقابل گوشهايش را بسته بود و ساز را ازطرفي كه خود مي خواست مي نواخت.
بله عرفان بطورمطلق ربطي به هيچ دين و آئيني ندارد و براين اساس همانگونه كه قبلاً هم گفتيم يارومه هم به معناي عام يا مطلق يك عارف است.اما عارف بودن ايشان هيچ ربطي به دين خاصي ندارد كه پيروان آن دين بخواهند يارومه را مصادره كنند.
در حقيقت يك بودايي يا مسيحي يا مسلمان شيعه يا سني و يا لائيك و ...... !؟ مي توانند از منظراعتقادي خود در باره فلسفه وذن توآ بيانديشند و تحقيق كنند.اين هيچ ايرادي ندارد، خطر آنجاست كه اين تحقيق منجر به نتيجه اي بشود كه خود گويم و خود خندم باشد.
همراهان عزيزبايد توجه داشته باشند كه ما در زماني اين صحبتها را مي كنيم كه راهبر اين راه در بين ما نيست بنابراين ما حتي نمي دانيم ( البته در اينجاخودم را عرض مي كنم) كه منظور ايشان از هر يك از اين كلمات چه بوده، شايد ايشان تفسير ديگري در نظر داشته. بقول شاعر :
هر كسي از ظن خود شد يار من -- از درون من نجست اسرار من
بنابراين نبايد برداشت خود را بطور حتم به يارومه يا توآ بچسبانيم.
با مطالعه كامنتهاي ايشان موضوع بطور كامل روشن و مشخص مي شود.متاسفانه كسي كه پيام دقت كن به اندازه پهناي مانيتور بنده و جهت اطلاع حقير يا شما مي گذارد تكليفش با خودش مشخص نيست.
اگركسي خود اعتراف مي كند كه ذن يا عرفان توا را نمي فهمد پس ديگر نبايد در اين باره اظهار نظري بكند.وي با وجوداين اعتراف وبعد از اين حرف كامنت مي گذارد كه : ذهن همان جهل ماست. ايا نويسنده اين مطلب خود مي داند در باره چه چيزي مي نويسد. پيام استاد عصار در اين باره كاملاً روشن بود كه : تعریف از ذن به همین سادگی هم نیست آنچه گفته شده اندیشه های تجربه شده است تفاوت سطح است و عمق.
من اگر براي خودم چنين نظري مي دادم ديگرهرگز در اين سايت حضور پيدا نمي كردم.بالاخره انسان بايد براي خودش و حرفش ارزش قائل باشد.
بحث در باره بقيه مايگاهها كاملاً ازاد است و شما و بنده حقير مي توانيم نظرات خود را ارائه دهيم. اما بايد توجه داشته باشيم و يادمان باشد كه اينها نظرات ماست نه يارومه. و ما برداشت خودمان را ارائه مي دهيم.
متاسفانه در برخي از موارد حقيقت آن چنان وحشتناك است كه نمي توان آن را در فضاي مجازي نوشت و در معرض ديد همگان قرار داد.
شما سؤالي درباره گروه 11 نفره شالبند سرخها كردي و من مطمئنم كه تمام اساتيد اين سايت و ازهمه بالاتر استاد بزرگ جليل زاده مي دانند كه منظور يارومه از اين گروه چه كساني بودند، اما ايا صلاح است هر حقيقتي را دراين فضا منتشر كرد؟
اگر يارومه امروز در بين ما بودند ما مشكلي نداشتيم.موفق باشيد
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: حامدعدالتي, pedram

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8919

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
با درود بر پدرام عزيز
مطلبي را درسايتي ديدم و فكر مي كنم شما هم خوشتان بيايد.لذا بدون هيچ دخل و تصرفي آن را نقل مي كنم.
خدا شناسی عطار نيشابوری

همه شنيده اند که خداوند فرموده است: "من از رگ گردنتان به شما نزديکترم" حالا به تعابير برخي از معصومان و بزرگان اهل فضل و ادب در اين وادي گذری ميکنيم که نکته هاي بسيار عجيب و جالبي در آنها نهفته است:
در خدا شناسي عطار نيشاپوري ابيات زير را برايتان استخراج کرده ام اميدوارم مورد پسند واقع شود- احمد يغما

مردمي بايد که باشد شه شناس
تا شناسد شاه را در هر لباس

اي دريغا هيچ کس را نيست تاب
ديده ها کور و جهان پر آفتاب

جان نهان در جسم و تو در جان نهان
اي نهان اندر نهان اندر نهان

اي درون جان، برون جان توئي
هرچه گويم آن نه اي تو، آن توئي

هست در هر ذرّه درگاهي دگر
پس زِهَر ذرّه بدو راهي دگر

تو نکردي هيچ گم چيزي مجوي
هرچه گويي نيست آن چيزي مگوي

قسم خلق از وي خيالي بيش نيست
زو خبر دادن محالي بيش نيست


گر به غايت نيکُ ور بد گفته اند
هر چه زو گفتند از خود گفته اند

عقل را در کنج وصلش راه نيست
علم نيز از سرِّ او آگاه نيست

چون نبرد از انبيا و از رسل
هيچ کس يک جزو از آن درياي کل
جمله عاجز، روي بر خاک آمدند
در خطاب ما عرفناک آمدند.

من که باشم تا زنم لافِ شناخت؟
آن شناخت او را که جز با او نساخت


آن مگو چون در اشارت نايدت
دم مزن چون در عبارت نايدت
نه اشارت مي پذيرد ني بيان
ني کسي زو علم دارد، ني نشان

چون تو من باشي و، من تو، بر دوام
هر دو تن باشيم يک تن والسلام
تا دوي برجاست در شرکت بتافت
چون دوي برخاست، توحيدت بتافت
تو در او گم گرد توحيد اين بود
گم شدن گم کن، که تفريد اين بود

هرکه کل شد جزو را با او چه کار
وانکه جان شد عضو را با او چه کار

گر تو هستي مرد کل کل را ببين
کل طلب، کل باش و کل شو کل ببين

در اينجا شناخت كل نگر شرح داده شده از زبان اين حكيم بزرگ، آن وقت كسي كه سوادش حتي به مطالعه اين عبارات نمي رسد اين سخنان بزرگ را خزعبلات مي داند.


• حکيم سبزواري ميگويد:
اي آنکه از فرط نور خود پنهاني، اي آشکاري که در عين آشکاري پنهاني

• ابن عربي ميگويد:
اي آنکه با پرتو درخشان نور خويش از ديده مخلوقاتش در پرده مانده است.

• خواجه شيرازي:
حسن روي تو به يک جلوه که در آينه کرد اين همه نقش در آيينه اوهام افتاد
اين همه عکس مي و نقش نگارين که نمود يک فروغ رخ ساقي است که در جام افتاد

• امام حسين (ع) در دعاي عرفه ميفرمايد:
چگونه با آن چه که در هستي خود نيازمند تست مي توان به تو راه يافت – مگر چيز ديگري هست که آن قدر که تو خود پيدا وآشکاري، پيدا و آشکار باشد. تا او تو را آشکار کند – چشمي که تو را ناظر برخود نبيند کور باد.

• منسوب به پيامبر اسلام است:
رب زدني تَحَيرا (بار الها تحير و سرگردانيم را در مشاهده جلال خود افزون نما)

• صوفيان گويند:
در راه تو سرگردانم اي راهنماي آنان که در جلال و عظمت تو متحيرند – دستم بگير

• و شيخ شبستري نوشته است:
به نزد آن که جانش در تجلي است همه عالم کتاب حق تعالي است

پری رخ تاب مستوری ندارد چو دربندی ز روزن سر برآرد
اگر حقيقتا كسي به دنبال دانش باشد اولين كار يكه مي كند غرور و نخوت دروغين را از خود دور مي كند.
موفق باشيد
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: حامدعدالتي, اکبر, pedram
Time to create page: 0.37 seconds