• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

گفتگوی همراهان
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: گفتگوی همراهان

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8792

  • mohammad
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • مهر ، نخستین پدیده دروازه هستی
  • Posts: 206
  • Karma: 6
خط مش یک توآ کار از دیدگاه استاد میرزایی در قالب سوگند نامه
Attachments:
The following user(s) said Thank You: Amir kasra

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8793

  • Mahdi
  • OFFLINE
  • Fresh Boarder
  • Posts: 14
  • Karma: 0
ﺑﺎﻋﺮﺽ ﺳﻼ‌ﻡ ﻭ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﺮﺍﻣﯽ
ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻣﯿﺮﺯﺍﯾﯽ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﺎ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﻭﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ.
ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻭﺍﺗﺲ ﺍﭖ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻋﻀﻮ ﺷﺪﻡ ﺧﯿﻠﯽ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﻋﻀﻮ ﺷﻮﯾﺪ.
ﺑﺎﺗﺸﮑﺮ:Mahdi

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8794

  • mohammad
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • مهر ، نخستین پدیده دروازه هستی
  • Posts: 206
  • Karma: 6
سلام خدمت تمامی اساتید و همراهان
مخصوصا حسین آقا و آقا پدرام و برادر آریا.
یه خواهش دارم جان هر کسی که دوسش دارید کامنتاتون رو مختصر و مفید بنویسید خیلی حوصله میخواهد کلشو بخونی یقین دارم شما خودتون که با هم بحث میکنید کامنتای همو نمیخونید از پاسخ هاتون معلومه.
اگه واقعا اهل مطالعه هستید سوگند نامه یارومه رو مورد مطالعه قرار دهید ببینید هدفش چیه ( حسین آقا تفسیر) به ما نادانان هم بگید. دمتون گرم.
بنده حقیر کمی رکم امیدوارم کسی بدل نگیره.
The following user(s) said Thank You: آريا

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8795

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
پاسخ به سوالات آقاي حسين -6
با نام و ياد خداي بزرگ و با عرض سلام مجدد خدمت استاد بزرگ جناب مصطفي جليل زاده و استاد عصار و بقيه دوستان و همراهان گرامي كه اين بحث را دنبال مي كنند.
و اما بعد، سلامي دارم خدمت دوست ناشكيبايمان آقاي حسين.
من واقعاً از شما تعجب مي كنم كه به اين زودي با شنيدن دو كلمه حرف حساب از كوره در مي رويد.
نوشته ايد :
(استاد عزیز از آنجا که بنده مطالب آقایان را می بینم اینطور احساس می شود که چندان خوشایند شما نیست ازیک طرف بنده با آقایان حالت دو ماراتن را دارم نمیدونم بایستم یا برم حرف بزنم یا نزنم اگه حرف بزنم جواب دریافت نمی کنم اگه نزنم استفاده ای در سایت را نمی بینم حال با این معما چه باید کرد بالاخره این مبحث ذن از اهم مباحث است لذا به خاطر رعایت احوال حضرتعالی این مبحث را در همینجا به اتمام میرسانیم چون واقعا استفاده ای را مشاهده نمی کنیم. به امید اینکه یک وقتی فلسفه این رشته رزمی ریشه یابی شود(
در پاسخ بايد عرض كنم، اولا شما از كجا فهميد كه كدام مطلب از ما خوشايند استاد جليل زاده نيست و مطالب شما خوشايند ايشان است؟مگر تله پاتي مي كنيد؟
ثانيا هنوز اتفاقي نيافتاده كه شما مي گوئيد برويد يا بمانيد.اختيار با خودتان است.بنده اگر نباشم يا شما اين سايت به كار خود ادامه مي دهد.
اگر وارد بحثي شده ايد پس اقتضاي بحث اين است كه تا آخر بمانيد تا پاسخ خودتان را بگيريد.
دوست گرامي شما اگر صبر كنيد پاسخ تمام سؤالهايتان را مي گيريد، اما بنده قصد داشتم يك بحث را به صورت آكادميك از صفر شروع كنم تا جوانان شيوه بحث كردن را ياد بگيرند اما شما نمي گذاريد، باشد بنده الآن به تمام پرسشهاي شما جواب مي دهم آنگاه از استاد جليل زاده عزيز يا استاد عصار گرامي و ديگران بخواهيد كه روي مطالب بنده نظر بدهند اگر اشتباه بودبنده يا مي توانم و آنها را اصلاح مي كنم يا نمي توانم و از استاد و شما معذرت خواهي مي كنم.
ما بحث مي كنيم كه به حقيقت مطلب برسيم.اما اين كار حوصله مي خواهد. وقتي يك سؤال مطرح مي شود كل آن پرسش ممكن است يك خط باشد، اما جواب ممكن است صدها صفحه را در بگيرد تازه بايد به احوال سوال كننده نگاه كرد و مطلب را فراخور حال اوارائه داد و اين در صورتي است كه شما با يك مخاطب سروكار داشته باشيد، چه برسد به اينكه مطلبي را بخواهيد در سايت و براي يك عده مطرح كنيد، در اين صورت بايد احتياط كرد كه برداشت منفي يا چند گانه از ان مطلب نشود.
در هر حال من در چند بخش به تمام پرسشهاي شما به اذن خداي متعال پاسخ مي دهم و اميد وارم كه شما به جواب برسيد. ان شاء الله.
فقط يك نكته را مايلم دوستان به آن توجه داشته باشند كه بنده در همين ابتدا عرض مي كنم هر بحثي كه مربوط به افكار و انديشه هاي يارومه ابراهيم ميرزايي مطرح مي شود در حالي مي تواند به نتيجه برسد كه 1- خود يارومه در باره آن موضوع موضعگيري مستقيم كرده باشد و نوشته يا سخنراني داشته باشد كه در باره آن موضوع بخصوص به روشني توضيح داده باشند. مثل اين مورد كه ايشان هفت مايگاه را به روشني بيان كرده اند و در اين باره هيچ ابهامي وجود ندارد.
اگر اينگونه نباشد پس تمام بحثهاي ما در حقيقت اشتباه خواهدبود،زيرا ما داريم از زبان يارومه سخن مي گوئيم و اين كار در اصل غلط است مگر اينكه ما از ايشان براي اين كار اجازه داشته باشيم و از نظريات ايشان هم كاملاً آگاه باشيم.
اما حال كه به اجبار نه دسترسي به ايشان وجود دارد و نه مايلند در باره اين مسائل صحبت كنند، پس ما اگر در باره موضوعي مي خواهيم بحث كنيم ومدرك روشني نداريم بايد اعلام كنيم كه اين برداشت ماست و سپس از اساتيد قديمي كه با استاد زندگي كرده اند،( مثل استاد جليل زاده) در آخر بخواهيم كه نظر نهايي را صادر كنند كه ايا اين مطلبي كه آريا يا حسين مي گويد با فلسفه استاد مطابقت دارد يا خير.با اذعان به اين مطلب من پاسخ سؤالهاي شما را مي دهم.
اولين پرسش شما در رابطه با عرفان توآ است و پرسيده ايد :
(به سمع و نظر حضرتعالی برسانم بالاخره عرفان در توا را که قبول دارید که موجود است اما قائلید کسی این عرفان را آگاهی ندارد چون خود یارومه می دانست و بس ).
متاسفانه شما درهمين ابتدا حرف من را عوض كرده ايد و من نمي دانم اين را بايد به چه حسابي گذاشت. بنده گفته ام :
(درباره عرفان توآ هرگزبه صورت علني نه چيزي گفته شد و نه نوشته شد و نه تدريس گشت.زيرا هدف بنيانگذار اين راه حتي بر شاگردان بسيار صميمي و نزديكش هم عرضه نشد. به دليلي كه خود يارومه مي دانست و بس.)
در اينجا كجا بنده گفته ام كه اصلا كونگ فو توآ عرفان دارد كه يارومه از آن حرفي نزده، اين شما هستيد كه بحث عرفان را مطرح كرده ايد. پس پاسخ بنده به سؤال شما اين است و اگر اشتباه عرض مي كنم بلافاصله استاد جليل زاده يا استاد عصار گرامي يا هر عزيز ديگري كه نسبت به اين مسئله اشراف دارد حرف بنده را تصحيح كند.
بايد خدمت شما عرض كنم كه در كونگ فوتوا عرفان به آن معني كه شما در دين مبين اسلام يا فرقه هاي صوفيانه ميشناسيد وجود ندارد و دليل درستي حرف بنده اين است كه اولاً هرگز يارومه در باره عرفان صحبتي نكرده و ثانياً اصلا درساختار و گلبافت دانشكده انشاء نيز چنين چيزي منظور نشده است.
شما و برخي ازهمراهان‌ نورسيده نيزهمين اشتباه را مرتكب مي شوند و بافته هاي ذهني خود و يا تلقينات ديگران را به يارومه نسبت مي دهند. اين اوّلين پاسخ من به اولين پرسش شماست. بقيه را هم در ادامه عرض مي كنم.
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: حامدعدالتي

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8796

  • آريا
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • ازاد زندگي كن ، سربلند بمير
  • Posts: 512
  • Karma: 5
پاسخ به سوالات آقاي حسين -7
با نام و ياد خداي بزرگ و با عرض سلام مجدد خدمت استاد بزرگ جناب مصطفي جليل زاده و استاد عصار و بقيه دوستان و همراهان گرامي كه اين بحث را دنبال مي كنند. و با سلام خدمت شما حسين اقاي عزيز.
و اما مطلب ديگرشما اين بود :
(حال با این معما چه باید کرد بالاخره این مبحث ذن از اهم مباحث است)
در پاسخ بايد بگويم كه بنده جواب شما را اتفاقا در همان نوشتار اوّل و دوم دادم، اما شما يا اصلا مطالب بنده را مطالعه نكرديديا اينقدرعصباني بوديد كه توجهي به ان ننموديد.
دوست گرامي يارومه در كتاب ذن كاراته ، ذن مورد قبول خود را به روشني توضيح داده اند. از بيان يارومه روشن تر مي خواهيد؟ چشم. بنده بيان آن استاد بزرگ را براي شما ساده تر بيان مي كنم.
اولاً بايد بدانيد كه ذن در كونگ فوتوا به بيان يارومه ذنِ « ديناميك » است. يعني ذن پويا. و اين در مقابل ذن « استاتيك » يا ساكني است كه در دين بودا و مكاتب ذن به آن معتقدند.
ذن بودايي به اين معتقد است كه افراد نبايد در مسائل جامعه دخالت كنند و هر كس بايد سرش در لاك خودش باشد و زندگي را بايد باري به هر جهت گذراند. اما ذن پويا يعني اينكه هر فردي در قبال جامعه خود مسئول است .
از اين بيان يارومه مشخص مي شود كه كونگ فو توآ نوعي مكتب انسان سازي است.زيرا وقتي صحبت از ذن ديناميك مي شود يعني اينكه هر فردي در جامعه بايد با توسل به اصول آن ذن زندگي كند.و اصول چنين ذني هم باز در همان كتاب آمده است.
باز روشن تر اينكه، كونگ فوتوا راهي است براي درك حقيقت و بعد از يافتن آن حقيقت زندگي كردن به شيوه حقيقي، چيزي كه در افسانه هاي توآ شرح داده شده است. متاسفانه يك عده فكر مي كنند كه منظور يارومه از مطالبي كه در مجله دختران و پسران درج مي كردند فقط بيان يك سري افسانه هاي جذاب براي جذب جوانان بوده است، در حالي كه اينگونه نيست، بلكه يارومه اهداف خود و فلسفه كانگ فو تاوا را در همان افسانه براي جوانان چند نسل بعد بيان مي كرد، يعني دوستان جوان و همراهان امروز ما.
پس ذن در مكتب كونگ فوتوا يعني، راهي به سوي درك حقيقت، بدون اينكه به دين يا مكتب فكري و يا فرقه خاصي گرايش داشته باشيم. اما جبر زمانه نگذاشت كه يارومه اين موضوع را باز كند و راه رسيدن به حقيقت را بيان كند.
حقير چند سالي كه افتخار داشتم از دانش اين مرد بزرگ استفاده كنم در اين باره نيز بسيار آموختم، اما اين سايت متعلق به كانون پرورشي تن و روان استاد جليل زاده است و من حق ندارم در آن براي انديشه خودم تبليغ كنم. مگر اينكه مديريت سايت با تأييد نظريات حقير اين اجازه را به بنده بدهند كه حاصل خون دل خوردنهاي ان مرد بزرگ را در قالب گفتارهايي چند تقديم دوستان و همراهان معتقد بكنم تا امثال شما حسين عزيز از سرگشتگي بيرون آئيد.
اما اين اطمينان را به شما مي دهم كه راه ميرزايي، راهي بدون رنگ بود و ايشان نه كسي را مجبور به پيمودن اين راه مي كرد و مي كند و نه براي پيمودن آن لازم است كه شخص به دين خاصي معتقد باشد. در غيراين صورت ايشان هم ميتوانست يك سبك من درآوردي مثل ( سمبكلاه) بوجود بياورد كه بقول بنيان گذار آن براي شيعه ها ساخته شده است كه اين هم دروغي بيش نيست.
شما از همين مطلب بايد دريابيد كه استاد ميرزايي كونگ فوتوآ را به نوعي ساخت كه هر كسي با هر ايدئولوژي قادر باشد در آن فعاليت كند. حال اينكه كسي بخواهد عرفان مورد نظرخود را وارد آن كند اين امري است جداگانه و اشتباه است. زيرا در اساسنامه توآ چنين چيزي نيست.
نتيجه :
پس به اين نتيجه مي رسيم كه كونگ فوتوا ذن خاص خود را دارد. اما حتما اين ذن عرفان نيست.البته اگر منظور از عرفان شناخت باشد چرا ، زيرا هر راهي براي شناخت حضرت حق و كشف اسرار هستي مي تواند نوعي ازعرفان باشد.مثل عرفان سرخ پوستي، عرفان بودايي و عرفان اسلامي و غيره . !؟
اما اينكه ما بخواهيم با ديد مذهبي در باره فلسفه كونگ فوتوا قضاوت كنيم اين امري نادرست است. زيرا كونگ فوتوآ دين نيست. شما در جايي گفتيد يارومه دست كمي از يك حجة الاسلام ندارد.اين حرف كاملاً اشتباه است و امثال همين حرفها باعث شد سازمان علم حق و عدالت و امثال اين بوجود بيايدوشخصيت يارومه تخريب شود.
حسين عزيز و همراهان گرامي، اينكه يارومه پيرو چه ديني بوده، كسي نمي داند، اينكه به عرفان معتقد بوده يا خير و يا چه عرفان خاصي، بازهم كسي نمي داند. اما نكته مهم اينجاست كه يارومه خود را از قيد تعلقات ازاد كرده بود و اصل سخن ايشان آن بود كه با شناخت صحيح مي توان به حقيقت رسيد.
حال ممكن است بپرسيد اين شناخت صحيح برچه مبناي مكتبي است؟
بايد عرض كنم ، هيچ مكتبي . زيرا شناخت قبل از دين است واصولا اطلاعات بشر در باره جهان هستي و ساختار ان از دوراه است، 1- از راه كشف و شهود و تلاش شخصي افراد. 2- از طريق پيامبران و رهبران مذهبي.
مثلا بودا پيامبر نبود، اما از طريق تلاش شخصي و با كشف و شهود به پاسخ سؤالهاي خود دست يافت.
اما حضرت محمد ( ص) پيامبر است و با واسطه از خداي متعال دانش خود را اخذ مي كند.
ممكن است يك شخص با تلاش شخصي به همان نتايجي برسد كه پيامبر از طريق وحي از ان آگاه شده است.اين امر هيچ منافاتي با مذهبي بودن يا نبودن افراد ندارد. زيرا خداي متعال راه را بر روي كسي نبسته است.
بنده به اندازه خود از روش ذن در كونگ فوتوآ آگاهم. اما همانطور كه عرض كردم اين يك مطلب شخصي است و من سمتي در اين سايت ندارم و اگر هم اين مطالب را عنوان مي كنم فقط بخاطراين است كه شما عزيزان بدانيد كه اولا، راهبرشما كونگ فوتوآ را به حال خود رها نكرده است. ثانيا، تمام كارهايي كه تاكنون صورت گرفته اعم از كناره گيري يارومه و بقيه مسائل، آگاهانه انجام مي شود.زيرا يارومه رسالتي دارند كه به ان عمل مي كنند و استاد جليل زاده گرامي و بقيه اساتيد كه سالها با ايشان زندگي كرده اند مي دانند كه حقير درست مي گويم يا خير؟
اگر موضوع فقط ابداع يك ورزش رزمي بود پس نقش دانشكده در اين بين چه بود و اين همه مباحث فلسفي چه ربطي به فنون رزمي داشت و آخر از همه اينكه اگر فقط موضوع ورزش بود، استاد مي توانست در خارج اين كار را ادامه دهد، زيرا يك راهبر حتما نبايد سلامتي بدن كاملي داشته باشد تا بتواند تكنيكها را ادامه دهد، ايشان مي توانستند با انتخاب استاد جليل زاده يا هر شخص ديگري باقي تكنيكها را به آنها انتقال داده و حال كه كونگ فوتوآ اينهمه هوادار دارد بهترين استفاده را از اين پتانسيل قوي ببردو سبك خود را در جهان به بهترين شكلي گسترش دهد.
حال مطلب كوتاهي هم در باره مسئله جانشيني ايشان عرض كنم.
در حال حاضر كيست كه ارزش كار استاد جليل زاده را نشناسد و نداند. حقيقتا اگر يارومه مي خواستند جانشين انتخاب كنند چه كسي را بايد برمي گزيدند؟غيرازاستاد جليل زاده و دوستان محترمشان چه كسي به اصول و ارمانهاي اوليه بنيانگذار توآ وفادار مانده است؟
در زمانه اي كه هر كس با استفاده از پسوندوپيشوند براي خود سبك سازي مي كند،آيا ايشان هم نمي توانستند اين كار را انجام بدهند؟
پس بدانيدكه داستان چيزديگري است. درحال حاضرفكرنمي كنم كه راهبر اين راه بغير از استاد جليل زاده و تني چند از راهدانان ، حقيقتا كسي را قبول داشته باشد و لايق ادامه اين كار. اما انديشه راهبر مواج و مدام در حركت است و هيچ كس نمي تواند پيش بيني كند كه يارومه فردا چه تصميمي خواهد گرفت. اما من به شما قول مي دهم روزي مي رسد كه به اين بي سرو ساماني ها خاتمه داده مي شود و آنگاه خواهيد ديد كه حق به حق دار مي رسد.
بنده هيچ نسبت فاميلي با استاد جليل زاده ندارم كه بخواهم براي ايشان تبليغ كنم، گو اينكه ايشان نيازي به اين كار ندارند.و حتي يكبار هم ايشان را از نزديك نديده ام،اما حق را مي گويم. همچنان كه يارومه درسوگند نامه خود مي فرمايد: راست مي گويم ولو بيم جان باشد دروغ نمي گويم ولو اميد نان باشد.
راهبر اين راه زحمات تمام همراهان خود را ارج مي نهد و آنها را مانند فرزندان خود دوست مي دارد.
باشد كه به اميد حق و ياري او كار به سرانجام رسد و در آينده نزديك ما شاهد اين باشيم كه تمام اصول برجاي مانده توآ به وسيله اصلح ترين شخص به بهترين شكل پياده شود.آمين. موفق باشيد
گنگ خواب ديده
The following user(s) said Thank You: حامدعدالتي

گفتگوی همراهان 9 years, 8 months ago #8797

با درود و سلام،
دوستان از اينكه ميبينم گفتگوها به صورت داغ و پرمحتوا پيش ميره خرسند و خوشحالم.
عزيزانم اين سايت و كانون ورزشى و پرورشى تن و روان دشمنان و حسودان بيشمارى دارد. خواهشى از حضورتون دارم ، بخاطر خود شما و جايگاه اين مكان بعنوان اولين سايت آموزشى كونگ فو توآ، رعايت احترام و ادب را نسبت به يكديگر حفظ كنيد و نگذاريد ناخلفان و رياكاران حربه اى براى توجيه دورغهاى خود از پس نوشته ها و كامنتهاى شما بدست آورند.
پايدارى و پيروزى تك تك شما گراميان آزاده را خواستارم.
The following user(s) said Thank You: آريا , علیرضا, حامدعدالتي
Time to create page: 0.40 seconds