Mostafa Jalilzadeh wrote:
با درود ،
جناب آقای منصوری من سعی کردم که در این مباحث شرکت نکنم تا خدای نکرده فکر کنید که طرف شخصی را گرفته ام . اما در همین نوشته ۱۰۳۰۹ به دو موضوع اشاره می کنم که با نظر شما در آن موافق نیستم .
۱- شما فرمودید که " اگر نوشته ای در اینترنت بود میشه بدون ذکر منبع یا ماخذ از آن استفاده کرد ، چرا که در فضای مجازی موجود است " . خوب اگر در حال حاضر کسی بیاید و فیلم ، عکس یا نوشته ای از همین سایت من بردارد و جایی از آن بدون ذکر منبع و ماخذ استفاده کند مسلمن من خوشم نخواهد آمد و پی گیر مسئله می شوم اگر توان آنرا داشته باشم . پس این از نظر من درست نیست .
۲- در مورد غیبت فرمودید که اگر کسی از طرف مورد اشاره شناختی نداشته باشد پس مهم نیست و جایز هست . با این مسئله هم من مشکل دارم ، چرا که امکان داره شما فکر کنید که کسی طرف مقابل یا مورد اشاره را نمی شناسد ولی شاید واقعا اینطور نباشد و کسی از آن شخص شناخت داشته باشد و شما ندانید . برای مثال شاید آقای آریا را اینجا من یا استاد عصار بشناسد و وقتیکه شما بصورت انتقادی از ایشان با مسخره گی یاد می کنید ، جناب آریا از من یا استاد عصار خجالت بکشد ، البته برای مثال عرض کردم . پس این موضوع هم کار درستی نخواهد بود .
امیدوارم شما دوستان به این صحبت ها پایان دهید و روند خوب و قابل استفاده را دوباره در این مکان برقرار سازید ، متاسفانه در غیر اینصورت از تایید کامنت های هر دوی شما جلوگیری خواهم کرد .
شاد و شادکام باشید
جناب استاد عزیز با درود
بنده عرض کردم نخواستم شما را اذیت کنم ولی مثل اینکه دیگر با افاضات این آقا به اینجا رسید بنده را به بزرگی خودتان ببخشید
اما در مورد موضوع اول که فرمودید بنده گفتم اگر بدون ذکر منبع یا ماخذ از آن میشود استفاده کرد اگر بحث فلسفی باشد یا تاریخی باشد یا هر چیز دیگری که این مطالب به صورت عموم مورد قبول همه باشد اشکال ندارد مساله را بیشتر بیان میکنم فرض بفرماید کسی که فلسفه خوانده و از تمام مسال یا قریب به اکثر مسال اطلاع دارد مثل بحث وجود بحث ماهیت بحث علت و معلول بحث حدوث بحث اتحاد عالم و معلوم و.... خوب اینها را همه متوجه هستند حالا کسی بیاید با همین مباحث کلی در پی این باشد که این فرضیه را ثابت کند و بینگ بنگ را از نظر فلسفی قبول کند مشروط به اینکه عله العلل را در همه مسال بپذیرد استفاده من از مطالب ایشان دال بر اینکه این آقا خوشش نمی آید ندارد چون این مباحث کلی هست و همه قبول دارند و در آنجا نگفته که جواب این بنده فقط کشف بنده است و حق کپی برداری ندارید اولا این را نگفته ثانیا این مباحث کلی است یعنی درکش برای همه کسانی که فلسفه خواندند راحت است چون با لسان فلسفه جواب داده می شود خوب اگر چنین باشد که من نتوانم با فلسفه اسلامی به فرض که این نظریه را این آقا اشتباه از مبحث فلسفی جواب دادند به فرض خوب نقد این مباحث چگونه خواهد بود باید از طریق فلسفه جواب داد چون مباحث فلسفه مباحث کلی است برای همه مشخص است و چون مشخص است این آقا نظریه اش را در سایت گذاشته تا همه استفاده کنندو کپی برداری کنند چون طرف با خیال راحت می داند از نظر فلسفه این مطلب درست است و عله العلل راهمه قبول دارند معنا ندارد که بگوید این مختص بنده و نظریه جدید من در فلسفه است اگر به این شکلی که بنده میگویم بله اشکال پیدا می شود که این نظریه درباره این فرضیه از مبحث فلسفی از کشفیات بنده است و کسی دیگر این جواب را به این نظریه از این طریق نداده لذا کپی برداری و به نام زدن این جواب برای خود از طرف بنده جایز نیست و پیگرد قانونی و اشکال شرعی دارد بله این مشکل می شود چون این شخص پای این نظریه زحمت کشیده و نمی توان زحمت او را دزدید اما راجع باینکه فرمودید مطالب شما را از سایت بردارند خوب مشخص است اینجا سایت خصوصی است و همه می دانند که استاد جلیل زاده عزیز چقدر روی تکنیکها و عکسها و نوشته های به یاد گار مانده متعصب است و این خود دلیل بر این است که کسی نمی تواند کپی برداری نماید برای همین است که همراهان استاد عزیز با شما تماس یا پیام میگذارند که استاد اجازه می دهید نشر بدهیم یا بنده هم در اینجا عرض کردم بدون اجازه شما آب نمی خورم عرضم همین بود تا شما اجازه ندهید مقاله نزم خوب استاد اینجا مشخص است اگرچه عینا مطلب راننوشتیدکه کپی برداری جایز نیست ولی فحوا وجود دارد یعنی قرینه وجود دارد آنهم قرینه حالیه یا مکانیه حالیه یعنی از حال شما مشخص است که راضی نیستید چون شخص متعصبی هستید نسبت به این مطالب مکانیه هم چون سایت سایت شخصی است و باید اجازه گرفت برداشتن عکس شما بدون اجازه شما با این همه اختلاف در کونگ فو خوف و خطر این را دارد که کسی سوء استفاده کند البته این مطلب را در بین جامعه کونگ فو عرض میکنم بله خوف این مساله را دارد که کسی سوء استفاده کند لذا برداشتن آن باید با اجازه حضرتعالی باشد
در مورد موضوع دوم فرمودید شاید بنده من اورا بشناسم و شمامطلبی یا طنزی درباره آن بگذارید خوب این غیبت است حتی اگر شما منصوری آن رانشناسید به عرض مبارکتتان برسانم بله اگر شما آن و استاد عصار هم بشناسد غیبت خواهد بود چون بنده پشت سر کسی مطلب یا طنزی را گذاشتم که شما آشنایی نسبت به آن شخص دارید بله این را تا آنجایی که می دانم غیبت است چون شخصیت ایشان را در پیش شما بی اهمیت جلوه دادم اما اگر بدانم نه اینکه این شخص بگوید من استاد جلیل زاده را تا حال ندیدم و من با این فرض این مباحث را داشتم حال یک مساله اگر ایشان مدارکش را برای شما ارسال کرد چه اگر پدرام ارسال کرد چه بالاخره شما شناخت به این شخص پیدا کردید بله اینجا هم حرف شما درست است پس چرا این بنده احتیاط نکرده شاید این مساله را باید احتمال میدادم خوب استاد احتمال ندادم البته قبول دارم این از کم تقوایی و نداشتن احتیاط است حرف شما چون منطقی است باید به این شکل بنده جواب بدم باید گفت این از بی احتیاطی و بی تقوایی است چراکه آقای منصوری باید احتمال می دادی ولی بنده این احتمال را نمی دادم بله با این وجه کار درستی نخواهد بود پس حالا استاد عزیز ببیید وقتی منطقی صحبت می کنید بنده به اشتباهم اقرار میکنم دید زاویه بحث را بنگرید باید به این شکل مباحث جواب داد نه اینکه شما غیبت کردید غیبت چی غیبت متن من که فقط متن می بینم
استاد بنده بارها نخواستم جواب ایشان را بدهم کامنتها مشخص است ولی هر دم من سوال یکی از همراهان را ببینم و جواب در پاسخ بدم این آقا میاید و تعلیقه میگذارد و افاضه میفرماید با توهین من که طرف این آقا نبود پس چرا جواب دادند آنهم با توهین کامنتها مشخص است همه همراهان را با خودش همسو کرد و گذاشت آن آقایان هم شروع به توهین کنند در حالی که از مسائل فلسفه اطلاعی ندارند انصافشان را شکر که یک طرفه به قضاوت می روند بدون اینکه مطلب را خوب حلاجی کنند اینجا مطلب فلسفی است و دقت لازم است اقلا احتمال اینکه مطلب علمی است را باید می دادند اصلا این احتمال را نمی دهند و میگویند خزعبلات خرافات شعرو معر و موسیقی و..... آیا خود جای سوال ندارد از اینها پرسید منابع شما در اینکه اینها خرافات و خزعبلات ایت چیست چرا من نپرسیدم چون میدانم سوادش را ندارند آگاهی ندارند بنده خدا فلسفه نخوانده بیاد کجای فلسفه را بگردد که حادث و محدث یعنی چه عله العلل جایگاهش در نظام هستی چگونه است لذا از اینها با ذکر منبع نمی خواستم
استاد به احترام شما بنده دیگه مطلب نمی زارم یعنی قبلا هم نمی خواستم بزارم دیدم واقعا اطلاع ندارند ولی چه کنم جواب این آقا به همراهان واقعا دیدم ساکت بشینم جواب غلطی می دهد و این احتمال را دارد که همراهان این مطلب را درست بدانند نمونه اش زیاد است (صفات کمالیه -تجرد خدا) اما الان چون فرمودید حجت بر بنده تمام شده چون صاحب سایت شما هستید بنده هم مطلب غلطی ببینم اصلا متذکر نمی شوم
باز هم عذر بنده را بپذیرید از اینکه اسباب ناراحتی شما را فراهم کرده
بدرود استاد عزیز درپناه حق