• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

ذن و فلسفه آن
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: ذن و فلسفه آن

باسخ‌به: توآ و تکنیکهای آن - مایگاه تن 12 years, 7 months ago #914

دوست گرامی كساني كه اسامي منتوما و يا كوگويما و يا از اين قبيل را بعنوان تكنيك بكار ميبرند خودشان هم نمي دانند كه چی میگویند.
اين اسامي صرفاً نامهايي بعنوان نشانه هستند كه هر كدام هم تعريف و فلسفه خاصي دارند و در موقع انجام تكنيكهاي مخصوص خود, داستان و حكايتي را بيان مي كنند.
Last Edit: 12 years, 7 months ago by Mostafa Jalilzadeh.
The following user(s) said Thank You: Farshid Javdan, حمید بروجنی

باسخ‌به: توآ و تکنیکهای آن - مایگاه تن 12 years, 7 months ago #924

سلام بر استاد گرانقدر مصطفی جلیل زاده.
استاد اسامی خطوط از شال سفید به سبز آناتوآ، آتادو، سوتو و... هست.
میشه لطف کنید اسامی خطوط از شال سبز به قهوه ای رو نام ببرید؟
ممنون از استاد جلیل زاده.
توآ
The following user(s) said Thank You: Mostafa Jalilzadeh, حمید بروجنی

فلسفه ذن در کونگ فو توآ (2) 12 years, 7 months ago #935

من و تو قرنها براي نابودي خود تلاش كرديم. خود و ديگران را استثمار كرديم، دروغ گفتيم، بي تفكر نفس كشيديم،‌ قرنها تلاش كرديم تا انرژي فرهنگيمان را از دست بدهيم. همه اين بلا ها را خودمان بر خودمان آورديم اين زمان ديگر خسته ايم، واقعاً خسته، خالي هم هستيم. نبايد سالهاي آينده را به طومار گذشته مان اضافه كنيم. ديگر نميخواهيم خود را نابود كنيم. ميخواهيم بيدار باشيم. ميخواهيم براي برخورداري از فرهنگ غني انررژي فرهنگيمان را توسعه دهيم. ما از اين پس استعمار نخواهيم شد و اين كار را هم نخواهيم كرد. اينها هستند خواسته هاي من و تو، بيشمار نيست تا نيرو و انرژيمان را تجزيه كند و در نتيجه موجب شود به هيچيك از آنها نرسيم. آنهائيكه بر شمرديم خواسته هاي انتزاعي و پراكنده نيستند، بلكه لازم و ملزوم يكديگرند. هدف ما تنها يك چيز است، جامعه اي كه شالوده اش منطبق با برنا مه هاي پيشرفته و رو بناي جامعه به انسانها ارج ميگذارد و ميشناسد. آنها را هم كه قدري از اين اصول بدورند ميسازد، بدون آنكه از ميانشان بردارد.
من و تو آن زمان كه به هدفمان نرسيم با آرامش بيگانه ايم و آنرا نمي خواهيم، چون آرامشي كه گفته ميشود بستگي كامل به موقعيت زماني و مكاني دارد. بي شك جامعه ما و افرادش مفهوم واقعي آرامش را به ما الغا خواهد كرد و همه انسانها با تمام وجود آنرا لمس خواهند نمود، ما با آرامش مخالف نيستيم، در حال با آن بيگانه ايم ولي آنرا هم به دست خواهيم آورد.
ذن من و تو ضد جهان بيني ها و عقايد مذهبي، مسائل جنسي و غيره نيست، ذن من و تو طرفدار بررسي علمي پديده هاي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و تجزيه و تحليل عقايد مذهبي است.
ذن ما بر آنچه كه در پيرامونش ميگذرد با ديدي گسترده و انديشه اي مسلح مينگرد. ذن ما بخاطر انسانها به هرچه كه بر روابط آنها موثر باشد توجه خواهد داشت، چون بدينوسيله با تجهيزات مطمئن تري بسوي هدفش ره مي پيمايد. ذن من و تو حال نگراست. چون آنچه را كه در حال دارد مي خواهد. ذن من و تو از گذشته با خبر است، از حال هم.
ذن ما فارغ از رنگها و نيگرنگها است، او سياه و زرد و سپید نميشناسد و فقط به رنگ خون توجه دارد، ذن من و تو همه خونها را پاك ميداند. اگر آلودگي است در انديشه هاست. ذن ما براي سالم سازي انديشه ها هيچ چيز را به آنها تحميل نخواهد كرد بلكه فقط به سالم سازي روابط و محيط خواهد پرداخت. چون در يك محيط با روابطي سالم انديشه اي غير انساني مجال نزج گرفتن نخواهد داشت.
در جامعه ما انسانها افسرده و آشفته نيستند، چون موجبي براي آن پيدا نميكنند. آنها تا لحظه رسيدن به هدف خود دنياي آشفته و افسرده را به بد ترين شكل متصور ديده و براي رهائي از آن بهاي گراني پرداختند. ذن ما معتقد است تمام ناهنجاريهاي مردم را بايد از بين برد. پيرو اين ذن با هر فقر اعم از اقتصادي، فرهنگي و ….. مخالف است و در رفع آن ميكوشد. او معتقد است با معدوم كردن عوامل نا هنجاريها واژه هاي مربوط به آن خود بخود چون موردي براي استعمالش موجود نخواهد بود از فرهنگها محو خواهد شد.
پيرو فلسفه راستين بكوششهائي كه براي مسخ تمدن انسانها وجود دارد واقف است و با درك و شناخت خود آن كوششها را خنثي ميكند. من و تو ميدانيم كه اگر در اين راه نكوشيم بنوعي همگام و همدست آنها خواهيم بود كه مسخ بودن افراد براي اهدافشان مفيد و حتي لازم است. ما همچون به كوششهائي كه براي امحا غرور ملي افراد صورت ميگيرد واقفيم. بهمين جهت هميشه غرور ملي خود را حفظ خواهيم كرد با اين توضيح كه غرور ما مرز جغرافيائي خاصي را شامل نميشود، چون خود را متعلق به تمام گيتي ميدانيم و نگران همه انسانهائيم. من و تو هميشه برادر مردان و زنان همه ملتها باقي خواهيم ماند.
The following user(s) said Thank You: Mostafa Jalilzadeh, Jamshid, Assar, Delete, Ali Torkaman, حمید بروجنی

باسخ‌به: توآ و تکنیکهای آن - مایگاه تن 12 years, 7 months ago #938

  • Jamshid
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 514
  • Karma: 15
درود دوست گرامی و با اجازه استاد جلیلزاده باید عرض کنم که هیچ گونه فرمی و یا خطوط تکنیکی بعد از شال سبز و اتمام آموزش سلاح های سرد وجود ندارند پس نامی هم نخواهند داشت ! منظور این است که بر اساس دانش و سیستمی که یارومه در حال ایجاد کردنش بودند هیچ گونه خط تکنیکی و یا فرم تکنیکی بعد از وایما باتو (وایما متو) ایجاد نکرده اند . فقط یک سری تکنیکهای دفاع شخصی و اصول و قواعد شناخت محیط های طبیعی و برخی از اصول زنده ماندن در شرایط سخت و سازش و هماهنگی با محیط های پر خطر است که اینها نیز فرم تکنیکی نیستند بلکه اصول و مطالعات علمی و تمرین مفاومت در شراط سخت محیطی هستند .

باسخ‌به: توآ و تکنیکهای آن - مایگاه تن 12 years, 7 months ago #958

  • SAEED
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • گر به خود آیی به خدایی رسی
  • Posts: 181
  • Karma: 6
بر طبق آموزش هایی که بنده دیده ام ضربه متو شامل متوی قدرتی و متوی شوکی میشود
متوی شوکی متویی است که پس از اجرا حریف را از جای خود حرکت نمیدهد ولی در یک لحظه قدرت خود را انتقال داده و حریف را متوقف می کند
لطفا در زمینه آن کمی توضیح دهید تا اگر بنده اشتباه میکنم از اشتباه خود مطلع شوم
با تشکر
The following user(s) said Thank You: حمید بروجنی

باسخ‌به: توآ و تکنیکهای آن - مایگاه تن 12 years, 7 months ago #962

در رابطه با سوال آقای نظری.
یک چند روزی اجازه بدهید کل رنکینگ توآ را در اختیارتون خواهم گذاشت.
Last Edit: 12 years, 7 months ago by Mostafa Jalilzadeh.
The following user(s) said Thank You: Assar, Delete, AliReza Nazari, حمید بروجنی
Time to create page: 0.34 seconds