• Create Account
Welcome To Body & Mind Training Institute Inc
   KUNG FU TO'A 
Learn Kung Fu TO'A from Master Mostafa Jalilzadeh
We Invite You to Participate in Our Weekly Talk Show
If you really WANT it, you have to LOVE it

 

You are here You are here: Forum
Guestِ, Welcome
Username Password: Remember me

کونگ فو توا طریقت خودشناسی
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: کونگ فو توا طریقت خودشناسی

باسخ‌به: ده فرمان کونگ فو: 11 years, 11 months ago #187

  • Assar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 414
  • Karma: 27
با درود به همراهان

جناب باوسی، دوست و همراه گرامی،

نکتهای در اینجا می‌باشد که در هنگام عنوان گفته گو می‌باید رعایت گردد،

مطالبی که مطرح میشود بیاد منبع آن مشخص باشد مطلب باید مقدّمه، متن مطلب و نتیجه گیری مشخص (هدف) داشته باشد

۱- ترجمه مطلب بیان شده به فارسی کامل نیست (البته در وب سایت‌های فارسی به همین نحوه عنوان شده).

۲- این مطلب به این خاطر عنوان شده که در آن زمان رفتار‌های غیر اصولی از طرف موبدان معابد شائولین صورت میگرفته، به همین خاطر دستوراتی (دستور با فرمان معنی‌ آن متفاوت می‌‌باشد) به صورت گوشزد به موبدان گفته میشده.

۳- روش تفکری فکری توآ با روش فکری شائولین تفاوت دارد، به طور مثال در توآ همراه می‌خوانیم و در شائولین موبد، همان طور که پیداست معنی‌ آن متفاوت می‌باشد. اساس تفکری توآ درک از سوگند همراه است و برای موبدان شالولین نصایح و دستور عمل‌های تدوین شده در معابد شائولین.

۴- توآ به اندازه کافی‌ در خود فلسفه رفتاری دارد و نیازی نیست که برای اصول رفتاری خود دست به دامن اصول اخلاقی مکاتب دیگر بشود.

با امید سرفرازی همگان
دگر مرد رهي ميان خون بايد رفت
از پاي فتاده سرنگون بايد رفت
تو پاي به ره بنه دگر هيچ مپرس
خود راه بگويدت كه چون بايد رفت
The following user(s) said Thank You: Mostafa Jalilzadeh, Mohsen Torkaman, farshad vosoughi, Jamshid

باسخ‌به: ده فرمان کونگ فو: 11 years, 11 months ago #188

با سلام
همراه محترم جناب بااوسی ،
قبل از هر چیز باید خدمتتان عرض کنم که استفاده از این ده فرمان هیچ ضرری برای کسی نخواهد داشت ولی همانطور که استاد عصار توضیحات جامعی در این خصوص دادند من نیز لازم میدانم اشاره مختصری به نکاتی چند بنمایم .
آن راهبی که این ده فرمان را برای سلسله اش برشته تحریر درآورده مسلما با توجه به زمان و نیاز جامعه خود از نظر فرهنگی به این کار اقدام نموده است، حال آنکه ما دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی بیش از ۲۵۰۰ سال بوده و با توجه به فلسفه وجودی کونگ فو توآ که با تآسی از همین قدمت هر روز گامی دیگر به جهانی تر شدن نزدیکتر می شود چه نیازی به استفاده از فلسفه مکاتب دیگران می باشد .

سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد وآن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد

پیروز و شادکام باشید.
The following user(s) said Thank You: Mohsen Torkaman, mohsen baoosi, Jamshid, Assar

باسخ‌به: ده فرمان کونگ فو: 11 years, 11 months ago #190

  • Jamshid
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Posts: 514
  • Karma: 15
با درود و احترام به همه استادان البته هر چه از دوست رسد نیکوست ! ده فرمان کونگ فو در آن زمان در چین برای جلوگیری از بزهکاری و آزار اذیت رزمی کاران در برخی مناطق چین صادر شد و چیزی شبیه سوگند نامه بود ولی در دوران استعمار انگلیس از ده فرمان جهت اتحاد همه رزمی کاران استفاده شد و قیام مشتهای گره کرده (بوکسورهای چینی ) بر ضد استعمار و کشتار عظیمی که از هر دو طرف به راه افتاد در تاریخ چین معروف است و البته پیروزی با مشت زنان چین بود . ( مشت زنان چین همان رزمی کاران چینی هستند که در بیرون از این سرزمین به کونگ فو کار مشهورند )
The following user(s) said Thank You: Mostafa Jalilzadeh, mohsen baoosi, Assar

زندگینامه مرحوم رضا اقیری 11 years, 11 months ago #279

زنده ياد راهدان غلامرضا اقيری

مرحوم رضا عقيری در سال 1339 در آبادان متولد شد. پدرش مرحوم محمد هادی و مادرش عصمت اهل بروجرد بودند که تا سال 51 در آبادان زندگی می کردند. در سال 51 به خاطر شغل پدر در شرکت اکباتان به تهران عزيمت نمودند. رضا دارای سه خواهر و يک برادر نيز بود.
دوران کودکی رضا به لحاظ محيط آبادان توام با حرارت فراوان بود و وقتی به تهران آمد به لحاظ علاقه پدر به ورزش وی در سال 53 جزء گروههای پيشگامان کونگ فو قرار گرفت. استعداد فراوان وی از يک سو و جديت فراوانش از سوی ديگر وی را جزء اولين دسته از شالبندان سبز قرار داد که در کلوپ بانوان موفق به دريافت اين درجه گرديدند.
وی ريز نقش با قدی نسبتا کوتاه ، سريع و تند و تيز بود و همواره سعی می کرد نفر اول همراهان هم دوره خويش باشد.
بعد از پيروزی انقلاب مدت يازده ماه در کلوپ بانوان به آموزش شاگردان خود پرداخت و پس از آن در سال 58 در ضلع غربی پارک لاله باشگاه معبد تن و روان را افتتاح کرد و در اين باشگاه به آموزش هنرجويان خود پرداخت.
مرحوم رضا عقيری يکی از مربيان واقعی کونگ فو توآ بود و شايد سرنوشت کونگ فو توآ با حضور وی در حال حاضر می توانست بهتر از اينها رقم بخورد.
مرحوم عقيری نه تنها يک تکنيک رو حرفه ای و فوق العاده بود بلکه يک جوانمرد نيز بود. بارها مشاهده می شد که بعضی از شاگردان که از نظر مالی ناتوان بودند، از آنها شهريه نمی گرفت و حتی لباس ورزشی آنها را هم تهيه می کرد، به خانواده های ضعيف توجه خاصی داشت و اين کار وی برای ديگران در آن دوران درس و سرمشق جوانمردی بود.
می گويند وی در تابستان سال 61 زمانيکه به همراه خانواده به شمال کشور رفته بودند برای کمک به خواهر کوچکش که در دريا نزديک به غرق شدن بود به داخل آب می رود ولی خودش دچار مشکل می شود و به زير آب می رود و کسانيکه برای يافتن وی به داخل آب می روند وی را نمی يابند و در ساعت 11 روز بعد جسد وی را پيدا می کنند.
از طرفی نيز گفته می شود که دستهايی در کار بوده و ....
"بر گرفته از مجله جسم و جان"
Attachments:
The following user(s) said Thank You: سیمرغ

سبک های مجاز کونگ فو در فدراسیون ایران 11 years, 11 months ago #328

به گزارش برنا، شورای ساماندهی سبکهای رزمی سازمان تربیت بدنی پس از برگزاری 14 جلسه کارشناسی و برابر اسناد و مدارک ارائه شده از سوی فدراسیون ها و تطبیق آن ها بادستور العمل ها، ضوابط و شرایط فعالیت رشته های مختلف رزمی از جمله کونگ فو، سبکهای ذیل را برای فعالیت در فدراسیون کونگ فو مجاز دانسته است و فعالیت دیگر سبکها که در لیست ذیل نباشند غیر قانونی است و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
[b][color=#ff0000]
[b]



سبکهایی که در قالب کمیته هستند عبارتند از:



توآ
جنگاوران
من تو ما -نیو کونگ فو سابق
پرتوآ
پارس رزم -فری کونگ فو سابق
آرتا کابر - فول کونگ فو
توآدو- مدرن کونگ فو

سبکهایی که در قالب گروه هستند عبارتند از:

دوچوب -رزم سیستانی
آنزان رزم-رزم لری
رزم گیلما-رزم گیلان ومازندران
تک رزم -تاپ کونگ فو سابق
گرات سان -اسپرت پاور کونگ فو سابق
ماتوآ
کمپو
تن جو
توکیما


منبع: پرتال اطلاع رسانی و فرهنگ سازی فدراسیون کونگ فو
The following user(s) said Thank You: سیمرغ, عرفان ابراهیمی

بررسی علمی رزم آهنگ توآ 11 years, 11 months ago #346

به نام آن که جان را فکرت آموخت



بررسی علمی رزم آهنگ توآ







امروزه پیشرفت های گوناگونی که در علم مشاهده می کنیم مدیون دستاوردها و تجربیات گذشتگان بعنوان پیشگامان در امور نیز هستیم که بدون امکانات و باتوجه به بضاعت و اقتضاء به کشف حقایق در تمامی زمینه ها پرداخته و راه را برای شروع هموار کردند و شمع راه را روشن کرده و به دست دیگران سپردند تا بتوانند سهم خود را در رسیدن به سعادت بشر، ارزش های والای انسانی و خوبی ها اداء نمایند.

توجه و رسیدن به تعالی روحانی و جسمانی در ابعاد گوناگون انسانی در تمامی مکاتب بالاخص در فلسفه عمیق هنر رزم توآ که برگرفته از آداب و سنن ایرانی که امروزه بصورت علمی هم به اثبات رسیده است سینه به سینه به نسل امروز انتقال یافته و به شکل امروزی که می بینیم نمود کرده است که تفاوت آن از نظر ماهیت تکنیک ها و اثر روانی و جسمانی آن کاملاً مشهود می باشد. مبحث انجام حرکات و تکنیک های منحصر به فرد همراه با نواها و اصوات گوناگون از این دسته مقولات و خصوصیات منحصر به فرد در هنر رزم ملّی ایرانی یعنی توآ می باشد که انجام رزم در هر اقلیم از این کشور پهناور همراه با موسیقی آن خطه شکل گرفته است و بصورت رزم آهنگ درآمده و رزمی توصیف ناپذیر و زیبا را در آوردگاه نبرد، با هدف نبرد علیه بدی ها، پلیدی ها و ناملایمات ناصفوف انسانی و ... و قدرت تلفیق و هماهنگی تکنیک های زیبا و پیچیده را با موسیقی مختص به خود به نمایش می گذارد.

اثر اجرای حرکات و تحرک بدنی نیز از نظر علوم فیزیولوژی، آناتومی، حرکت شناسی و علوم اعصاب، روان شناسی و ... مورد بررسی قرار گرفته و تأثیر مثبت آن ثبت گردیده است.

امروزه تحقیقات گوناگونی در راستای اثرات گوناگون موسیقی بر جانداران بالاخص انسان صورت گرفته است و نتایج مهم و اعجاب آوری در این راه بدست آمده. طبق تحقیقات انجام گرفته توسط دانشمندان ثابت شده است که نوع تفکر انسان در ساختار بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی مولکول های بدن تأثیر مستقیم دارد. در واقع بنا به گفته برخی از دانشمندان، انسان آناتومی مغز خود را توسط نوع و نحوه اندیشه ای که طی سالیان زیاد دارد، شکل می دهد و همین معنی را می توان از این مطلب استنباط کرد که با شنیدن اصوات چه به آن ها توجه داشته باشیم یا خیر، تغییراتی در ساختار بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی بدن خود خواهیم داشت و این امر بصورت خود به خود صورت می گیرد. بدین معنی که یک نظام بسیار پیچیده در بدن وجود دارد که هر نوع تأثیر خارجی را در بدن اعم از صوتی، حرارتی یا صور دیگر را به شکل پیامی به مغز انتقال داده و مغز متأثر از اطلاعاتی که دریافت کرده است آنزیم هایی را در بدن برای حفظ و بقای زندگی سلول ها ترشح می کند.

تجربه موسیقی از بدو تولد


کودکان چنان قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه موسیقی دارند که نمی‌ توان آن را اکتسابی دانست و همین امر دانشمندان را فکر رو برد تا در این امر مهم به نحقیقات گوناگون بپردازند. اولین صدایی که بشر حس می کند و قلب وی با آن هماهنگی و آرامش می یابد، صدای ضربان قلب مادر و نفس اوست که با آن آرامش می گیرد و با آن زندگی می کند و ضربان قلب خود با آن هماهنگ می شود تا وجود روح مادر مادر در بچه جهت حس دنیای بیرون تجلی پیدا کند. مادرها همیشه و در همه جا برای کودک خود آواز می‌خوانند چون بچه‌ها آن را می‌فهمند، برای همین است که بیشتر کودکان بطور ذاتی موسیقی و ریتم را دوست دارند و مایلند به محض اینکه این توانایی را پیدا کنند بدن خود را همراه با ضربات موسیقی حرکت دهند. دانشمندی در این زمینه می گوید: کودکان قبل از اینکه بتوانند صحبت کنند، آواز می‌ خوانند و قبل از اینکه بتوانند راه بروند، می‌ رقصند پس می بینیم که به نوعی انجام حرکت همراه با اصوات و ایجاد هماهنگی از کودکی در درون ما سرچشمه دارد، در اینجا می توان گفت که موسیقی بخشی از میراث زیست‌شناختی ما انسان ها می باشد و این میراث برای هرکس شخصی و مخصوص خودش می باشد.

موسیقی روح آدمی را به حرکت وا می دارد و قادر است اثرات بزرگ و متفاوتی بر جای بگذارد، می تواند انسان را آرام و یا هیجان زده نماید. موسیقی می تواند به روش های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، در علم پزشکی بعنوان یک منبع تحقیقاتی و نیز برای درمان امراضی چون حملات ناگهانی، فشار خون پایین، بیماری های روانی، افسردگی، بی خوابی و بطور کلی می توان گفت بعنوان عامل مؤثر در بهبود سریع تر بیماری ها، بکار می رود. طی تحقیقات بعمل آمده، گوش دادن به موسیقی بسته به نوع موسیقی می تواند بر متابولیسم (سوخت و ساز) بدن تاثیر بگذارد، مانند: فشار خون را بالا یا پایین ببرد، توازن انرژی برقرار کرده و به هضم غذا کمک کند همچنین بیان می دارد که انتخاب موسیقی مناسب با سرعت های متناوب (سریع - کند) و سپس توقف و استراحت می تواند در ادامه آرامش را برای شخص بوجود آورد. محققان بنیاد قلب انگلیس (BHF) می گوید دانشمندان این مرکز متوجه شده اند که تأثیر ریتم و سرعت آرام و همچنین سکوت و توقف پس از آن می تواند در جلوگیری از حملات و دردهای قلبی بسیار مفید باشد و این که چقدر حالات و احساسات مثبت و خوشایند می تواند در تندرستی یک فرد اثر داشته باشد و همچنین توانستند نشان دهند که احساسات و رفتار یک انسان چقدر در سلامتی وی تأثیر دارد.



چگونگی تأثیر موسیقی


پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد که غده تالاموس بعنوان مهمترین غده در مغز انسان محرک های صوتی را به وسیله سیستم های عصبی دریافت و در کنار حافظه و تخیل به آنها پاسخ می دهد .غده هیپوفیز، نیز که از غده تالاموس فرمان دریافت می کند به محرک های صوتی موزون پاسخ می دهد و موجب بروز ترشحاتی می شود که نتیجه آن آزاد سازی ماده آرام بخش به نام آندروفین خواهد بود. در تحقیقی عنوان گردید که به هنگام احساس ترس و اضطراب که غدد فوق کلیوی اقدام به ترشح ماده ای به نام کاتاکولامین می کند که یعنی بعبارتی ترشح مواد مذبور موجب ایجاد ترس می شود، موسیقی باعث می شود که ترشح و آزاد سازی این ماده اضطراب زا کاهش یافته، درنتیجه میزان ضربان قلب و فشار خون پایین آمده به حالت عادی برگردد. هر چند ورزش خود به خود موجب جذب انرژی و ذخیره آن می شود، امّا موسیقی همچنان که در بهبودی وضعیت بیمار نقش حساس و بزرگی را ایفا می کند، در جذب، ذخیره انرژی و رها کردن انرژی در افرادی که فعّالیت و ورزش می کنند نیز کمک فراوان می کند.

موسیقی و ورزش


ارتباط موسیقی و ورزش با ماهیت تحرک و تاثیرات جسمانی و روانی تعریف می گردد. بدین گونه که همانطور که در موسیقی ریتم، حرکت، جنبش، نشاط و ... وجود دارد و رزش نیز مانند آن می باشد و تلفیق آن ها باهم می تواند در عملکرد ورزشکاران معجزه ایجاد نماید.


نمونه هایی از اثرات موسیقی هنگام تمرین:

1- در طول تمرینات منظم مانند دویدن، موسیقی می تواند توجه ورزشکار را محدود و درنتیجه توجه شخص را نسبت به احساس خستگی منحرف کند. این تکنیکی می باشد که می تواند به ورزشکاران رشته های استقامتی چون: دوندگان ماراتن، ورزش های سه گانه و ... کمک شایانی نماید.
2- موسیقی می تواند بر میزان انگیختگی ورزشکار اثر بگذارد و بعنوان شکلی از تحرکات که اهمیت زیادی در مسابقات دارد تاثیر بگذارد و انرژی مضاعف روانی به وی بدهد.
3- موسیقی می تواند بعنوان مسکنی برای فرو نشاندن اضطراب حالتی-رقابتی ورزشکاران (اضطراب ناشی از مسابقه) به آنان کمک نماید، یافته تحقیقات امروز نشان داده است که در تمرینات ورزشی جهت آمادگی برای مسابقه استفاده از تمرینات ریلکسیشن (آرام تنی) به همراه موسیقی های آرام می تواند با بالا بردن اعتماد بنفس و خودپنداره و خودباوری به مقدار قابل توجهی از اضطراب هنگام مسابقه ورزشکاران بکاهد.
4- موسیقی می تواند بدلیل وجود تشابهاتی بین ریتم و حرکات بدن انسان مفید واقع گردد بدین گونه که حرکات بر اساس ریتم و شدت آن با شدت و استقامت و استحکام حرکات اثرات مفیدی را جهت بالا بردن عملکرد تکنیکی بگذارد.
5- در ارتباط با نکتة قبلی، خصوصیات ریتمی موسیقی از الگوهای مهارت های فیزیکی تقلید می نماید، بنابراین موسیقی قادر است اکتساب مهارت های حرکتی را افزایش داده و محیط آموزشی بهتری را ایجاد نماید.


موسیقی، ریتم و ورزش


ریتم یکی از ارکان مهّم و اساسی موسیقی می باشد، ریتم یا وزن در موسیقی همان ضربی است که با دست یا پا با گوش دادن یک آهنگ توسط شنونده اجرا می شود. از آنجا که ریتم از اصلی ترین عنصر موسیقی بشمار می رود در ورزش نیز کندی، تندی و تعادل در حرکات ورزش حاکی از اهمیت و جایگاه ریتم دراین پدیده است. پس وجه مشترک ورزش و موسیقی، ریتم است. در واقع هم موسیقی و هم ورزش با ریتم ارتباط تنگاتنگ دارند. تکرار یک الگوی مشخص ریتمیک بطور کلی حتی اگر توسط سازهای کوبه ای انجام شود باعث جنبش و تأثیری قوی خواهد شد .با الهام گرفتن از حرکات بدن و الهام بخشیدن به حرکات آن، حرکاتی نظیر راه رفتن و حرکات موزون که ممکن است بطور تصادفی باشد شکل می گیرد. ریتم می تواند در جهت دادن به حرکات بدن نقش مؤثری داشته باشد که ورزشکاران در محوریت آشنا بودن با ریتم های گوناگون می توانند از این بخش موسیقی بهره های فراوانی ببرند.

پایبند بودن به ریتم در ورزش بسیار مهم و سرنوشت ساز می باشد، بدین گونه که با شدت ضرب ها در ریتم ضربان قلب، خود حرکت و احساس اجرای آن را مورد تأثیر قرار می دهد و روند اجرای تکنیک را با الگوی هدفمند که در ذهن آهنگساز بوده و بر اساس احساس نوع اجرای تکنیک شکل گرفته است اجراء می شود. بدن انسان دارای نیروهای شکل پذیری است که موسیقی بعنوان یک نیروی بیرونی محرک و مؤثر می تواند به نیروهای درونی بدن انسان قوت تحریک پذیری بیشتر القاء نماید. از آنجا که حالات روحی-روانی ورزشکاران قبل از بازی و مسابقات حساس قابل بررسی است، بنابراین برای ایجاد یک روحیه شاد و آماده برای رها شدن انرژی در زمان لازم، می بایست ورزشکار به آهنگ های شاد ریتمیک و رزم گون همراه با ملودی قوی و برانگیزاننده گوش کند تا به مقداری که لازم است انرژی ذخیره خود را خود را رها نماید. در این میان موسیقی ملایم و آرام در فضاهای متوسط همراه با یک ارکستراسیون و سازبندی دقیق و منسجم (برمبنای موسیقی تخصصی مربوط) برای ورزشکار قبل از مسابقه جهت آماده شدن برای یک دوره مسابقه سنگین بسیارمؤثر و کارآمد است. استفاده از سازهای کوبه ای و مضرابی سنگین در ابتدای هر بازی می تواند انرژی زیادی را بصورت غیرمستقیم از ورزشکارخارج کند و برعکس پخش و شنود این سازها با دسی بل ( واحد اندازه گیری صوت)، متوسط، دقیقاً هنگام تمرین در سالن های مختلف برای ایجاد هیجان جهت خروج انرژی و تغذیه مناسب برای دریافت انرژی افزون تر بسیار مؤثر و عقلانی می باشد. با گوش دادن به موسیقی همراه با ریتم های مشخص و ملودی های سنگین و بزمگین در فیزیولوژی بدن بر ضربان قلب ما اثر گذاشته و تنظیم می گرداند، جریان خون را تسریع و خون رسانی اکسیژن و تغذیه سلول ها بهتر و سریع تر صورت گرفته و در روان نیز ریتم قوی و با تأکید در موزیک بصورت افزایش اعتماد بنفس، بهبود تمرکز در اجرای حرکات و در نتیجه عملکرد بهتر صورت می گیرد.


موسیقی مناسب


با توجه به تعاریفی که گفته شد این امر مهم در انتخاب نوع موسیقی با توجه به نوع حرکات و هدف و از آن مهم تر برگرفته از آداب و سنن رشته ورزشی که در آن قرار است از موسیقی و تکنیک ها توام استفاده گردد تأکید می شود. تحقیقات "موسیقی درمانی" در تمامی مراکز علمی کشورهای دنیا و همچنین ایران نشان داده است که اثرات مثبت و کاربردی موسیقی و ... در این زمینه با استفاده از موسیقی متعلق به خود آن ملل و اقلیم می باشد، یعنی اینکه اثر مثبت موسیقی بر درمان بیماری های گوناگون در بیماران ایرانی با موسیقی سنتّی ایرانی بیشترین و بهترین تأثیر را نیز به همراه داشته است. موسیقی هر کشور زبان گویای آن ملّت و نشان تمدن و فلسفه غنی آن مرز و بوم می باشد که با گوشت و پوست و خون آن مردم عجین شده است. در مورد استفاده از موسیقی در هنر رزم ایرانی یعنی توآ نیز این سنت و اهم رعایت شده است که موسیقی بر مبنای موسیقی سنتی و تکنیک های پایه ای و رزمی این رشته ساخته گشته و مختص این رشته بوده و جهت معرفی و تبادل این فرهنگ در غالب رزم آهنگ توآ به جهانیان شناسانده شده است.
در پایان امید است با توجه به بررسی دستاوردهای علمی و جهت حفظ سنن استفاده از موسیقی در حرکات رزمی از این بازه استفاده گردد و از آن بهره های لازم برده شود و همچنین با توجه به تبادل و انتقال سنت های غنی ایران در غالب رزم های بومی و محلی و موسیقی های مربوطه این امر محسوس بوده و باید توسط عوامل ذی ربط و نمایندگان در ایران و کشورهای دنیا جهت بسط و گسترش فرهنگ ایران در غالب رزم ملّی توآ نسبت به آن اهتمام ورزیده شود.

پایان.



کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی

رئیس کمیته تحقیقات و پژوهش فدراسیون کونگ فو ج.ا.ا

مشاور علمی اتحادیه انجمن های جهانی توآ (wuta)
The following user(s) said Thank You: mohsen baoosi, سیمرغ, عرفان ابراهیمی, Ali Torkaman
Time to create page: 0.22 seconds